fbpx

13 out of the box marketing tips voor makelaars

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Out of the box makelaar marketing tips

Marketing tips voor makelaars: wil jij de nummer één makelaar in jouw gemeente worden?

  1. Koop een verhuisbusje

Geef je klanten de mogelijkheid om voor een klein prijsje of gratis jouw busje te huren bij het verhuizen. Op die manier ontzorg je de klant en rijdt jouw bus in de clubkleuren en jouw logo door de stad heen. Gratis rijdende reclame dus. En een unieke manier van zichtbaarheid en vriendelijkheid.

marketing tips voor makelaars

  1. Hoogtepunten van de stad

Schrijf of deel berichten over de restaurants, kroegen en andere leuke plekken van de stad. Op die manier word je steeds bekender en geliefder want de informatieve berichten worden gezien door de eigenaren van de hotspots in jouw stad. Je krijgt er meer website traffic door en je laat je zien dat je betrokken bent bij jouw stad of dorp en dus kundig adviseren kunt bij aankoop van huizen.

  1. Lokale quizjes

Interactie! Bij de lokale verkiezingen is het bijvoorbeeld leuk om foto’s van de lijsttrekkers op Facebook te plaatsen, met hun namen gehusseld eronder. Geef een prijs weg en daardoor ga je veel interactie aan in je stad of plaats.

Dit is een goed voorbeeld van lokale interactieve social media posts.

  1. Verwen de klant

Waar gaat het altijd over op verjaardagen? Juist, hypotheken, huiswaarden en de buurt natuurlijk.

Als jij ieder jaar een leuk kaartje stuurt op de dag dat mensen hun huis kochten, blijf je top of mind en toon je interesse en betrokkenheid! Plus, het is altijd leuk om een kaartje te ontvangen.

  1. WOZ-waardes

Werk samen met de lokale belastingadviseur. Bespreek een vaste prijs om te protesteren tegen eventuele verhogingen van de WOZ-waarde. Dit is een intelligente en sympathieke manier om in touch te blijven met je klanten. Hou dus in de gaten of de WOZ-waardes stijgen en help hiermee je klanten! 

  1. Presenteer woningwaardes

Laat de gemiddelde woningwaarde per wijk, per plaats zien. Pas dit vervolgens ook elk half jaar aan, aan de actuele situatie.

Dit is een leuke manier om de nieuwsgierigheid te trekken en om relevant te zijn. Je kunt dit ook met de lokale pers delen om zo meer bekendheid te genereren. Maak er een mooie infographic van, en je bent helemaal lekker bezig!

  1. FAQ

Publiceer een lijst met veelvoorkomende vragen (plus de antwoorden erbij natuurlijk) en update deze zo nu en dan.

Plaats deze vragen en antwoorden ook op je social media voor meer traffic naar jouw pagina’s!

  1. Lokale scholen en opvang

Naast restaurants en kroegen willen gezinnen of aanstaande ouders ook graag weten welke scholen er in de buurt zijn.

Zaken die je kunt omschrijven zijn de grootte, hoe lang bestaat de school al en welke faciliteiten biedt de school?  Dit kun je heel makkelijk bekijken op deze site.

Het is slim om zelf foto’s te maken. Scholen staan niet bekend om hun SEO 😉 De kans is groot dat je ook op die manier weer in de picture komt. Op de website (…) kan je zien op welk niveau kinderen uitstromen. Handig voor ouders die een verhuizing naar jouw gemeente overwegen.

  1. Evenementen

Publiceer door middel van een blog aankomende evenementen in jouw werkgebied en doe hier ook verslag van.

Dit houdt je website up to date en dit laat ook de binding met het gebied zien. Plus, dit laat zien waarom potentiële kopers in jouw gebied zouden willen wonen. Het benadrukt ook wederom jouw lokale betrokkenheid en kan zorgen voor website bezoekers.

  1. Klustips

Je klant verkoopt een huis en gaat zelf ook verhuizen. Hij of zij zoekt inspiratie en tips voor het nieuwe huis. Dit kan een goede manier om je klant daar in bij te staan.

De eventuele koper kun je ook tips geven op het gebied van lokale kluswinkels, klusjesmannen, schilders en hoveniers. Op deze manier laat je zien dat je met klanten meedenkt en dat je een ervaren speler bent in de lokale markt.

  1. Sponsoring is key

Dit is zo oud als de weg naar Rome, maar altijd zinvol. Sponsor bijvoorbeeld een voetbalteam of hockeyclub. Maar doe daar meer moeite voor.

Zo heb je al snel 16 mannen die met jouw logo rondlopen of elke zaterdag en zondag honderden toeschouwers langs de kant die tegen jouw reclameborden aan kijken.

Je kunt foto’s posten van het team of de borden op social media en laat het team of de club de post delen. Je bekendheid zal enorm groeien!

Ook achtergrondinformatie per sporter plaats je op je website en social media waardoor je weer meer bereik krijgt dan alleen een sponsoring.

marketing tips voor makelaars

  1. Val op met een bord

Een verkoper wilt (meestal) opvallen.

Investeer in een ‘gek’ bord en je bent binnen no time de bekendste makelaar in town. Wie heeft bepaald dat je alleen een keurige naam op je bord mag zetten? Niemand dus. Het loont de moeite een afwijkend bord neer te zetten, misschien met een vogelnestje erop bijvoorbeeld, een lamp of een kleine molen. Dat soort dingen vallen op en zorgen voor een glimlach.

  1. Zet verkochte huizen op je website

Last but not least, het valt me op dat je alleen vaak het huidige aanbod ziet op websites. Waarom niet ook je verkochte huizen laten zien? Dat geeft juist een goed beeld van je kunde en ervaring!

 

Dit waren 13 out of the box marketing tips voor makelaars.

Deze tips zorgen ervoor dat je maximaal zichtbaar bent. Ik snap ook dat het veel kan zijn. De sleutel van dit alles is consistentie. Het uitbesteden van dit werk kan een uitkomst zijn. Je begrijpt wij doen dit.

Wil jij de nummer in jouw gemeente worden met onze marketing tips voor makelaars? En wil je meer informatie hoe wij ook je vindbaarheid op Google verbeteren?

Boek dan een kosteloze “altijd-een-goed-idee-zoom-call” in van 10 minuten.

 

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top