fbpx
vacatures-vullen

Personeel werven met online advertenties

Personeel werven met online advertenties. Vacatures vullen is voor veel bedrijven momenteel lastig. De Relatiemarketeers presenteert 5 laagdrempelige tips om nieuwe mensen aan te trekken, zoals werven met online advertenties. Wij hebben de ervaring en de creativiteit. Tip 1, adverteren Wees daar waar de aandacht is Nederlanders zitten dag en nacht op de telefoon

Lees verder »
Relatiemarketing in de bouw

Relatiemarketing case in de bouw

Relatiemarketing is een essentieel onderdeel van een gezond bedrijf. Ruud de Bie is iemand die dat snapt en staat open voor de out of the box ideeën van De Relatiemarketeers. In deze tijden zitten veel mensen thuis of in lage bezetting op kantoor. Om de klanten te bedanken dat ze dezelfde ‘koers blijven varen’

Lees verder »
Marketeer-of-marketingbureau

Marketeer of marketingbureau?

Een marketeer in dienst of een bureau in de arm? Wil jij met je bedrijf groeien? Marketing is dé manier om een nieuwe doelgroep aan te spreken en nieuwe leads of personeel aan te trekken. Wellicht zijn wij jouw marketingcollega’s of wil je liever iemand in dienst? Een fte junior marketeer verdient tussen de

Lees verder »
Conex Holland en De Relatiemarketeers

Conex Holland en De Relatiemarketeers

Conex Holland en De Relatiemarketeers Al 90 jaar is de firma Conex Holland goed voor hoge kwaliteit gereedschappen en producten voor de elektrotechnische branche. Ze zijn een een begrip in de markt op het gebied van lasdoppen en lasklemmen en veel andere kwaliteitsmateriaal. Sinds enkele jaren runnen Igor en Maurice het schip en knalt

Lees verder »
De Relatiemarketeers en Oger

E-commerce experience Oger

Een belangrijk onderdeel voor de binding met je klant is verrassing.  Voor kledingmerk en winkel Oger creëerden we artwork voor hun e-commerce experience.  Klantenbinding Binding met je klant is essentieel voor een lange relatie. Het is niet één aspect. Het is een verzameling van uitingen en processen in je organisatie. De online concurrentie is

Lees verder »
Creatieve verkoopmailings

Postmailing neemt vlucht

Leuk inzicht! Corendon gebruikt big data en verrassend genoeg werkt gepersonaliseerde POST beter (en voordeliger) dan online communicatie. Ook in mijn ervaring is post een goede tool voor salescommunicatie. Een brief met ‘bobbel’, contact zoeken en een relatie opbouwen. Business to business is big data onnodig. Een lijst met prospects is voldoende. Wij maken

Lees verder »

Case: Het Hoofdkwartier koffiebonen

Hoofdkwartier koffiebonen, email marketing Als je houdt van koffie ken je waarschijnlijk het Hoofdkwartier Koffiebranderij. Passie vind ik een uitgesleten woord, en toch is dat het eerste wat je te binnenschiet als je binnenkomt in de ‘mancave’ die het Hoofdkwartier is. Lees hoe we een open rate van 84,42% realiseerden. Mancave De Chesterfield bank, een

Lees verder »

Persbericht nieuwe positionering De Relatiemarketeers

Persbericht Amstelveen, 23 maart Het Amstelveense marketingbureau De Relatiemarketeers is vernieuwd. Met een nieuwe positionering is het klaar voor de volgende stap. Het marketinglandschap is erg versnipperd: social media, content, Google, print: waar moet je in investeren? Voor het MKB in zowel b2b als b2c is de communicatiestrategie daardoor een uitdaging. Er ontbreekt vaak

Lees verder »
Paradijsvogel

Referentie laten schrijven

Wat bekijk jij bij je potentiële leverancier? Juist. De referenties. Maar een referentie krijgen is lastig. Zelf je klant te interviewen is ongemakkelijk. Vragen naar een referentie is ook ongemakkelijk. En áls er dan een referentie binnenkomt denk je weleens van: ‘is dit alles?’ De oplossing van een goede referentie Laat het ons doen.

Lees verder »
Sparsessie podcast live

Live marketing sparring

Wat hebben een advocaat, marktonderzoeker, innovatie specialist, diëtiste, kunstvergeniging, Linkedin expert en makelaar met elkaar te maken? Juist. Allemaal waren ze te gast op het grote Hans Breuker ideeën feest. 10 september gaf ik voor de OA (ondernemersvereniging Amstelveen) een marketing Power Hour, een Q&A oftewel Q & Idee. 8 ondernemers. 1 ideeëngenerator. 30

Lees verder »

Wat is een Prospect?

Een prospect is iemand die je graag tot klant wil krijgen, dus iemand die jou nog niet kent maar die je wilt benaderen en als klant wilt. Soms heb je wel al in je hoofd wie je prospect is, bijvoorbeeld een klein bedrijf, een groot bedrijf, gemeente, instelling of een consument. Maar je moet

Lees verder »

Wat is direct marketing?

Direct marketing is als je rechtstreek contact opneemt met je doelgroep. Wij zijn er fan van. Hoppa, actie in de tent. Knallen. Gewoon eens bellen; telemarketing dus.  Koud bellen, cold callling, koude acquisitie is nog steeds krachtig. En goedkoop ook. Tegenwoordig bel je niet zo snel meer koud. Je doet eerst wat online research

Lees verder »

Wat is een SWOT-analyse?

En hoe zet je als zzp-er of klein bedrijf een SWOT-analyse in op het gebied van je marketing? Als je een bedrijf begint of een nieuw product wilt introduceren, is het goed om een analyse te maken van de markt.  Dus je gaat kijken naar je Strength’s (je sterke punten), je Weaknesses (Je zwakkere

Lees verder »

Marketing Amstelveen

Marketing Amstelveen? Zoek je een marketingbureau in Amstelveen? De Relatiemarketeers zit in Amstelveen en in de Amstelveense gemeenschap met een actieve rol in de Ondernemersvereniging Amstelveen en als stage bedrijf voor ROC en NOVA.  We werken in Amstelveen voor verschillende bedrijven als restaurants, makelaars, gyms en een lappendeken aan bedrijven.  We doen uiteraard ook

Lees verder »
Wat-is-contentmarketing-square

Wat is contentmarketing?

Wat is contentmarketing? Contentmarketing is het bieden van relevante, interessante content voor jouw doelgroep. Met als doel een betere band met je doelgroep te creëren. Visie op contentmarketing Blogs te over. Iedere boerenl*l kan een blogje (laten) schrijven. Dat hebben we met z’n allen massaal gedaan. Het is niet meer genoeg! De saaie blogs

Lees verder »
Cavataria

Case: Cavataria

Cavataria? Begin 2018 was Daan Kroone van Day Foodbar de eerste restaurateur die geloofde in mijn relatiemarketing filosofie.  In mei 2018 startte onze samenwerking om een verdieping te zoeken met de huidige vaste gasten en een relatie op te bouwen met de nieuwe gasten via e-mailmarketing. Day Foodbar had een andere locatie in Amsterdam

Lees verder »

13 Unieke makelaar positioneringen. Ebook

Makelaar positioneringen. 13 stuks. Wanneer je je als makelaar sterk positioneert zul je sneller tot een bomvol portfolio komen. Persoonlijk betrokken? Gratis waardebepaling? Daarmee onderscheid je je niet meer als makelaar. 😒 De concurrentie trekt aan, als je niet onderscheidend bent loop je het risico niet aan de huidige wensen van de consument te

Lees verder »

Schilderijen verkopen

Schilderijen verkopen in mijn vrije tijd? Sterker, ik verkocht 16 schilderijen in 24 uur En ik kreeg 6 commissies door social media advertenties, hoe kan jij dit ook doen? En dan bedoel ik niet schilderijen verkopen. Maar veel impact maken online! Misschien weet je nog niet dat ik ook kunst maak, maar sinds 2015

Lees verder »

Mis deze kans niet

Adverteren op social media? Zorg ervoor dat jij de grootste kans voor bedrijven sinds tijden niet mist. Er is namelijk geen enkele betere mogelijkheid voor bedrijven geweest in de geschiedenis dan de tijd waar we nu in leven. Adverteren op social media is naar mijn mening de allerbeste manier om te groeien als bedrijf.

Lees verder »

Vijf tips voor effectieve horecamarketing

Vijf tips voor horecamarketing. Wil je meer omzet in je horeca bedrijf? Dan is marketing essentieel. Met goede horecamarketing zorg je voor een hoge naamsbekendheid, zichtbaarheid en natuurlijk uiteindelijk meer omzet. De concurrentie is moordend. Hieronder onze vijf tips voor horecamarketing. Als je meer omzet wilt, moet je meer mensen bereiken. Johan Cruijf, zou

Lees verder »
10 restaurant marketing tips

10 restaurant marketing tips

Als goedlopend restaurant denk je waarschijnlijk niet aan marketing. Heb je net een zaak geopend of zou je het restaurant nog voller willen krijgen? Dan zal je wel zeker aan marketing moeten denken. Voor ieder restaurant is marketing overigens een goed idee. Sowieso in deze tijd, waarin het coronavirus invloed heeft op de hoeveelheid

Lees verder »

Waarom alle makelaardijen mediabedrijven worden

Waarom alle makelaardijen mediabedrijven worden Wij bedachten Inzake, een online magazine waarin we lokale ondernemers interviewen en het verhaal achter de ondernemer vertellen. Hieruit ontstaan ontzettend leuke verhalen. Nu vraag jij je af, waarom zou ik ook een eigen online magazine moeten hebben? Gary Vaynerchuck, dé marketing guru, zegt het volgende:  “Businesses should consider themselves

Lees verder »

Makelaar advertenties

Makelaar advertenties In het vorige blog ‘wervingstips voor makelaars’ beschreven we al dat makelaars advertenties kunnen gebruiken om bijvoorbeeld nieuwe klanten aan te trekken. Laten we Facebook advertenties als voorbeeld nemen. Waarom zou je als makelaar op Facebook willen adverteren?  Ten eerste is het relatief goedkoop om op Facebook te adverteren in vergelijking met bijvoorbeeld een

Lees verder »

Makelaar marketing: flyer makelaar

Makelaar marketing Het maken van een flyer klinkt misschien ouderwets, maar de resultaten zijn nog steeds goed. Bovendien is het een voordelige manier om veel mensen heel specifiek te benaderen. Ook de mensen die niet online zitten, bereik je zo. Plus, er is tegenwoordig steeds minder post, dus je valt juist op met een

Lees verder »
Ebook Bomvol portfolio voor makelaars

bomvol portfolio voor makelaars

Bomvol portfolio voor makelaars Een boek voor de marketing van makelaars? Elke makelaar streeft naar een continue stroom van nieuwe objecten, maar hoe realiseer je dat? Daar denkt iedere makelaar over na. Het ebook ‘Een bomvol portfolio voor makelaars: online marketingdominantie’, geschreven door marketeer Hans Breuker, geeft makelaars de sleutel voor online succes. Het

Lees verder »
Content marketing

Contentmarketing voorbeeld

Ik heb een unieke manier van contentstrategie bedacht. In eerste instantie bedacht ik dit voor een klant, maar zij wilden het idee niet hebben. Eerlijk gezegd was ik daar gefrustreerd over… Dus toen bedacht ik: “Als ik het zo’n geweldig idee vind, waarom gebruik ik het dan niet voor onszelf?” En zo ontstond INZAKE

Lees verder »
wervingstips voor makelaars

Wervingstips voor makelaars

Wervingstips voor makelaars 5 wervingstips voor makelaars om online nieuwe klanten te werven Wervingstip 1: Zorg dat je beter vindbaar bent op Google op de juiste zoektermen Oftewel SEO schrijven. Search Engine Optimalisation. Vind uit waar jouw (potentiële) klanten op zoeken als ze op zoek zijn naar een makelaar. Mensen zoeken bijvoorbeeld op: Wat

Lees verder »
Marketing Tips voor coaches

Marketing voor coaches

Marketing voor coaches Ja, je bent een bedrijf. Maar, je bent vooral jezelf. Als coach zit je in een hevig concurrerende markt. Dat hoeft niet erg te zijn. Als je maar een duidelijke doelgroep kiest. Voor het ‘accelerator´ programma voor startende ondernemers, Zaai Amstelveen (waar ik in 2018 ook aan deelnam), werd ik gevraagd

Lees verder »
marketing tips van rapper 6ix9ine

Marketingtips van rapper Sixnine

Marketingtips van rapper Sixnine die wij kunnen gebruiken. Wedden dat jij dit walgelijk vindt… En toch. De rapper verbreekt record na record. En dat voor iemand die iedereen gesnitched heeft… Marketing is alles. Iets wat rapper Sixnine als geen ander snapt. Zijn muziek is grof, hard, vol geweld. Zijn imago is vol tattoos, felgekleurd

Lees verder »
MARKETING voor fotografen

Marketing voor fotografen

Marketing voor fotografen. Als ondernemer heb je het liefst een doorlopende stroom aan inkomsten. Zakelijk gezien wil je het liefst zoveel mogelijk recurring revenue. Ik ben daar zelf ook het meest mee bezig. Niet alleen voor De Relatiemarketeers, mijn bedrijf, maar ook voor mijn klanten. Een vaste stroom aan inkomsten geeft (financiële) rust, net

Lees verder »
Maarten Bierman

Maarten Bierman in De Relatiemarketeers Podcasts

PINTEREST!  Natuurlijk weet ik veel van email marketing, social media, SEO en opvallende content creatie. Och wat weet ik veel 😉 Maar. Wat weet ik van Pinterest… Om heel eerlijk te zijn. Niet heel veel. En dus heb ik Pinterest expert Maarten Bierman van Pinfluencers  uitgenodigd om eens lekker te ouwehoeren over Pinterest en natuurlijk

Lees verder »
contentmarketing voorbeeld

Content schrijven

De hele wereld wil goede, kwalitatieve content schrijven om mensen in hun invloedssferen te krijgen. Er zijn veel goede voorbeelden van leadgeneratie via content. Sterker nog, bijna alle marketing inspanningen draaien om content maken, verspreiden en op die manier leads genereren. Ik vraag me oprecht af waar het einde is? Hoeveel content kun je

Lees verder »

Makelaar marketing voorbeeld

Makelaar marketing voorbeeld? Een leuk voorbeeld van een marketing case die we bedachten voor onze klant Wind Makelaars is deze unieke manier van adverteren. Ken je klant  Alleen een logo zegt niet zoveel. Als je meer kan laten zien moet je dat doen. Directeur Danny wilde iets anders op LED borden bij de ingangen

Lees verder »
marketing tips voor makelaars

13 out of the box marketing tips voor makelaars

Out of the box makelaar marketing tips Marketing tips voor makelaars: wil jij de nummer één makelaar in jouw gemeente worden? Koop een verhuisbusje Geef je klanten de mogelijkheid om voor een klein prijsje of gratis jouw busje te huren bij het verhuizen. Op die manier ontzorg je de klant en rijdt jouw bus in

Lees verder »
Marketing voor makelaars

Marketing voor makelaars

Marketing voor makelaars Marketing is alles voor makelaars Net als in onroerend goed het adagium: locatie, locatie en locatie is. Is het voor de marketing van je makelaarskantoor net zo; bekendheid, bekendheid, bekendheid Lees onze visie op marketing voor makelaars: Boek een goed-idee-gesprek “Je content moet opvallend en leuk zijn” Top of mind zijn

Lees verder »
Makelaar marketing voorbeeld

Case: Makelaar marketing voorbeeld voor Westwijk Makelaars

Makelaar marketing voorbeeld. Voor Westwijk Makelaars bedachten we een marketingplan. Omdat makelaars vaak niet weten waar hun klanten zitten en vooral reactief werken is het super belangrijk om relatiemarketing technisch helemaal on point te zijn natuurlijk 🙂 Makelaar marketing voorbeelden: Mond tot mond reclame Makelaars moeten het vooral hebben van mond op mond reclame (90%

Lees verder »
Opkikker

Opkikker

Laat van je horen, steek een hart onder de riem. Geef je relaties een
opkikker. Deze flyer bezorgden we tijdens de Corona crisis en speelt in op actuele behoeftes.

Lees verder »

Content Strategie

Content strategie Content strategie? De wereld is gek geworden denk ik weleens. We papegaaien de bekende marketeers na, nemen voorbeeld aan ‘s werelds bekendste marketeers, terwijl we zelf die budgetten niet budgetteren. We kijken naar onze directe concurrenten en dat is het dan. https://www.youtube.com/watch?v=JnMzlj0oQ5k Maar content maken begint bij een strategie. Let op, dat

Lees verder »
Social media uitbesteden

Social media uitbesteden

Social media uitbesteden? Experts zeggen dat het niet werkt. Maar zoals wel vaker met experts, die willen alles moeilijker maken dan het is en zodoende geld aan je verdienen. Ik wil ook geld verdienen, maar dan door je creatieve concepten te leveren en je social media te beheren, maar niet door zaken moeilijker te

Lees verder »

Hans Breuker Into Business interview

Hans Breuker Into Business. Altijd al eens willen weten naar de begindagen van De Relatiemarketeers en wat ik hiervoor deed? Ik werd geïnterviewd door het businessblad Into Business waar ik sinds kort ook lid van de businessclub van ben. Vroeger dacht ik altijd dat ik alles alleen kon maar sinds ik bij de Ondernemersvereniging

Lees verder »

E-mailadressen verzamelen in de horeca

E-mailadressen verzamelen in de horeca?  Ik begrijp niet waarom ik nooit actief word benaderd door restaurants om mijn e-mailadres achter te laten.  Je wilt mij toch in je invloedssferen houden? Je wilt mij toch rechtstreeks kunnen benaderen? Tot ik in gesprek ging met restauranthouders. Er heerst wantrouwen door platforms als TripAdvisor en The Fork.

Lees verder »

Acquisitie mail

Als je op zoek bent naar een acquisitie mail kan ik kort zijn. Die bestaat niet. Iets koud verkopen via email is schier onmogelijk.  Dat gezegd hebbende, kun je wel ándere dingen ‘verkopen’ via email. Een afspraak bijvoorbeeld, of het begin van een relatie, of een actie zoals iemand iets laten downloaden.  Maar vrees

Lees verder »
content strategie

Content strategie met een kapstok

Een content strategie begint altijd met jouw verhaal. Een content strategie begint altijd te vertellen waarom jou verhaal interessant is voor de doelgroep. Het gaat niet alleen om waarde creëren, dat is prima maar ook moeilijk.  Je verhaal vertellen is dé manier om je content naar buiten te brengen. Het zorgt er voor dat je

Lees verder »
Let's go online

Let’s go online

Altijd een goed idee voor: new business, klantbehoud, omzetstijging, naamsbekendheid, social media Online sessies? Door de Corona perikelen helpen we onze eigen klanten aan online mogelijkheden. We bieden ook andere coaches en kennisprofessionals de mogelijkheden om een betaalproduct met iDeal link op de pagina te plaatsen. Wil je ook je online ‘product’ op de

Lees verder »

Hoe je met een out of office reply werkt aan loyale klanten

Een out of office reply? Cap Gemini heeft een groot onderzoek gedaan naar de onderliggende factoren van klantloyaliteit. En loyaliteit loont want onderzoek van Bain & Company toont aan dat retentie en loyaliteit de winstgevendheid van een bedrijf met 75% verhoogd.  De geïdentificeerde factoren voor klantenbinding factoren zijn: Erbij horen Plezier Waardering Compassie Eerlijkheid Integriteit Dankbaarheid Verrassing

Lees verder »

Content marketing

Wat is Content Marketing? Content marketing is het creëren en verspreiden van journalistieke, behulpzame, publieksgerichte inhoud die uiteindelijk je klantwerving verhoogt. In mijn opinie, het liefst op een entertainende manier. Het gaat niet enkel om informatie over de producten of diensten die je verkoopt, waar het op neer komt is dat je je klanten

Lees verder »

Cold calling

Cold calling is een klassieke manier om nieuwe klanten te werven. Marketing kan daarin een ondersteunende rol spelen, want als je je doelgroep ‘koud’ gaat benaderen is het wel lekker als je een bekende naam hebt. Daarnaast is lead nurturing ná de calls super belangrijk. Ik denk dat cold calling nog altijd een goede

Lees verder »
relatiemarketing

Klantenbinding

Wat is klantenbinding? Klantenbinding is het resultaat van een consistente positieve emotionele ervaring tussen merk en klant. Een positief gevoel dat een merk oplevert rondom de ervaring rond het product of de dienst. Het is de emotionele binding die een klant ervaart. De klant heeft een voorkeur voor een merk dat niet rationaal is.

Lees verder »

Sociale media adverteren

Op sociale media adverteren? De vier p’s zijn de basis van je marketing. Aangezien wij voor ZZP-ers en kleinbedrijf werken is vaak de basis al uitdagend genoeg.  Product Prijs Plaats Promotie Bij marketing wordt vaak alleen gedacht aan promotie. Maar toch bemoei ik me ook graag met het product in combinatie met promotie. Zoals

Lees verder »
Nico Oud in De Relatiemarketing podcast

Nico Oud in De Relatiemarketing podcast

Nico Oud in De Relatiemarketing podcast? Nico Oud; een van bekendste business coaches van Nederland is te gast bij De Relatiemarketing podcast. Hoe start je, hoe schaal je op, wat doe je om te groeien? Wat zijn de eerste vragen die een business coach stelt? En waarom heb je een business coach ‘nodig’? Allemaal

Lees verder »
racisme in Amstelveen

Kan communicatie helpen tegen racisme in Amstelveen?

‘We are allemaal Amstelveners’ Racisme in Amstelveen? Mijn hele leven woon ik (met een onderbreking van 7 jaar in Amsterdam) in Amstelveen. En de stad is langzaam veranderd. Van een slaperig ratjetoe aan losse deelgemeentes tot een leuke stad met steeds meer activiteiten, horeca, hotels en een meer en meer gevarieerde bevolking. Ik voel

Lees verder »

Geoffrey van Meer in De Relatiemarketing podcast.

Hoe kunnen we als eenmanszaak en MKB leren van één van de meest impactvole mediamerken en hoe zij omgaan met de data die ze hebben. Ik heb het met Geoffrey van Meer over het hoe hij en zijn team bijvoorbeeld de churn van VideoLand met 2% verlaagden door data te analyseren. Hoe ze algoritmen

Lees verder »
Emile Ratelband in De Relatiemarketing podcast

Emile Ratelband in De Relatiemarketing podcast

Emile Ratelband in De Relatiemarketing podcast? Wat een feest was dit! Er zijn weinig echte rasondernemers zoals Emile Ratelband. Ik heb drie uur lang aan zijn lippen gehangen. Zonder ook maar een spoortje vermoeidheid en met passie en vreugde vertelde Emile over zijn ondernemersavonturen. Ik heb er veel van geleerd. Het is niet alleen

Lees verder »
Photo by Sarah Cascone.

Waarom deze banaan voor $150.000 verkocht werd.

Natuurlijk is er maar 1 verklaring voor de Banaan en dat is natuurlijk: marketing. Allereerst. Wat is het? Feitelijk? Een banaan met duct tape aan een muur. Maar, en dat is natuurlijk het leuke van kunst, plaats een ‘gewoon’object op een ongewone plaats en je kunt er over na gaan denken. Idioot?! Voordat je

Lees verder »
Eric Dragt in De Relatiemarketeers podcast

Eric Dragt in de Relatiemarketing podcast

Eric Dragt, founder en CEO van PR en contentbureau En Serio over de kracht van PR! Eric werkt in de ’tech’ space in de breedste zin van het woord. Een interessant gesprek over inhoudelijk scoren en top of the line branding. Geen idee waar ik het over heb? Luister dan naar de podcast! Meer

Lees verder »
Email effectiefste media

Nationale marketing enquete 2019 en mijn visie daarop.

Nationale marketing enquete 2019 ‘De comeback van het reclamebureau?’ De Silo-aanpak werkt niet. Ik heb dat al eerder gezegd. Ik denk dat het reclamebureau een toe is aan een grote comeback ondernemers (en marketeers) zo weer het overzicht terug kunnen krijgen. Hoewel er steeds meer met inhouse marketing wordt gewerkt, heeft het reclamebureau nog

Lees verder »
SEO is voor Pussycats

10 redenen waarom SEO voor Pussycats is

Nadelen van SEO Het creëert geen vraag Het creëert geen vraag Het creëert geen vraag Je bent van anderen afhankelijk (specialisten en enger: Google) Het is freakin’ onbegrijpelijk De markt zorgt er wel voor dat SEO steeds ingewikkelder wordt Concurrentie is moordend Niet op pagina 1 en je bestaat niet Het is schieten met

Lees verder »

Linkedin leads, b2b marketing

LinkedIn is verantwoordelijk voor 97% van de door social media gegenereerde leads.. Linkedin is booming, met 75% penetratie in de beroepsbevolking en 550.000 dagelijkse gebruikers is het absoluut nummer 1 platform voor marketingcommunicatie. Sinds Microsoft in 2016 Linkedin kocht voor 23 miljard is Linkedin gegroeid van kaartenbak naar sociaal platform met superinteressante manier voor lead

Lees verder »

Personeelswerving via Instagram

Personeelswerving is heel leuk, zeker via Instagram. Dus zoek je mensen? En denk je nog steeds in vacaturebanken? Stop daar eens mee joh. Mallerd. Ten eerste wil je mensen losweken die ergens anders werken en die kijken daar niet. Ten tweede wil je actief de markt op en niet wachten tot men jouw advertentie

Lees verder »
Onbaording flow

Onboarding flow

Een onboarding flow is een reeks opeenvolgende acties (in dit geval mails) die ervoor moeten zorgen dat de emotionele binding met tussen jou en je prospects automatisch in werking wordt gesteld. Je kunt allerlei zaken instellen, een bepaalde actie wanneer iemand op een link klikt of iets download. Of een herinnering sturen wanneer de

Lees verder »

Kies je doelgroep

Kies je doelgroep Kies je doelgroep? Deze wildplakker heeft een klassieke fout gemaakt, uit angst om een doelgroep te missen nam hij een slechte beslissing en zocht letterlijk de middenweg. De oorzaak van al die middle of the road ‘niks’ reclame en nikszeggende communicatie. https://youtu.be/8ON7hAKQFQ0 Hoe kies je je doelgroep? Hoe vertaal je dat

Lees verder »
Email marketing zonder eigen content

Email marketing zonder eigen content.

Email marketing zonder eigen content Email marketing zonder eigen content? Wij kijken natuurlijk ook hoe anderen hun email marketing inrichten. Wat ik je wil laten zien is hoe je interessant bent voor je doelgroep zonder eigen content. En Serio PR bedrijf En Serio doet dat ontzettend slim, zij geven interessante tech-gerelateerde tips zoals, podasts en

Lees verder »
Corendon kraskaart

Corendon kraskaart

KRAS op! Vorige week vloog ik met vrouwlief en twee dochters naar Kreta met Corendon en ontving de Corendon kraskaart.  Tip voor vaders met dochters; voed ze vaak, voed ze snel en de gezelligheid komt wel. Tot zover, het vaderlijk advies (ps geldt ook vaak voor vrouwen.) Wat ik met je wilde delen: Een

Lees verder »
vacatures-vullen

Vacatures vullen.

Vacatures vullen. De juiste mensen vinden is lastig. Een originele vacaturetekst is moeilijk. Werving en selectie, uitzendbureau’s en headhunters vragen veel geld. Terwijl dat niet altijd nodig is. Je kunt je speurtocht in eigen handen nemen door te adverteren met je vacatures op social media. Een vacature vullen is de juiste toon aanslaan en

Lees verder »
Branding. Rights: https://www.flickr.com/photos/somethingness/

Waarom moeten we aan branding doen?

Ik schrok van het nummer 1 A merk, maar ik vond het ook logisch. Nummer 1 A-merk is namelijk. Marlboro. Met afstand. € 477 miljoen. Nummer 2? Coca Cola met een omzet van € 325 miljoen. 152 miljoen euro minder. Hoe komt dat? Marlboro mag al jarenlang niet meer adverteren. Maar toen ze het

Lees verder »
emails

‘Ik lees nooit nieuwsbrieven!’

Nieuwsbrieven dood? Absolute nonsens. Voor mijn klanten maak ik pop ups waar de websitebezoeker gevraagd wordt om op de hoogte gehouden te worden. 1 á 2% van de bezoekers schrijft zich in. Uit zichzelf! Dus als je denkt dat niemand meer nieuwsbrieven wilt ontvangen. Heb je het bij het verkeerde eind, het gaat juist

Lees verder »
Facebook Marketing

Facebook Marketing, eigen ervaring

Sommige mensen denken dat Facebook dood is. Of dat je doelgroep er niet op zit. Bullshit. Facebook is nog steeds springlevend, bovendien is Facebook eigenaar van Instagram dat super populair is. Combineer die twee en je zit geramd met je relatiemarketing, het is een ultieme plek om jouw verhaal te vertellen. Dit zijn mijn

Lees verder »

Honeybee(r)

Honey Bee(r) Door de General Manager, Floris Licht van Novotel Hotel Amsterdam Schiphol,  werd ik gevraagd om een bieretiket te ontwerpen voor een speciaal biertje voor de Accor hotels. Supergaaf, bucketlist ding. Valt wel op toch? Oh. En lekker ook nog! Proeven dus bij Novotel in Hoofddorp (Schiphol) Overigens was ik eerder uitgenodigd door

Lees verder »

2018 Slechtste slogans

Of toch niet? https://www.adformatie.nl/pr/dit-zijn-de-10-slechtste-slogans-van-2018 Ik vind het dus helemaaaaaaaal NIET ‘slecht’. (Behalve 2 en 8…) Want waarvoor dient een slogan? Duidelijk maken wat je doet toch? Maar vooral om een gevoel op te wekken. Humor is niet te vangen, dus of dit goede humor is weet ik niet. Maar geef toe, een glimlachje wekt

Lees verder »
Jezelf op de voorgrond zetten

jezelf op de voorgrond moet zetten

Jezelf op de voorgrond zetten Ik hoor vaak ondernemers zeggen dat ze zichzelf niet op de voorgrond willen zetten. Een faliekante misrekening, je moet JUIST jezelf op de voorgrond zetten want mensen doen nu eenmaal graag zaken met MENSEN. En niet met een logo… Dus vertel je verhaal, in vlogvorm, podcastvorm of email marketing.

Lees verder »
Waarom Email marketing

Waarom Email marketing

Waarom moet je email marketing gebruiken Er is één constante factor in marketing de afgelopen 20 jaar. Email marketing. Iedereen heeft email adres en als je het goed (en vooral entertaining) doet kan email marketing zorgen voor een boost in je sales, klantenbinding en je hele bedrijf.  32 redenen waarom je email marketing moet

Lees verder »
Scroll naar top