fbpx

Contentmarketing voorbeeld

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Ik heb een unieke manier van contentstrategie bedacht. In eerste instantie bedacht ik dit voor een klant, maar zij wilden het idee niet hebben. Eerlijk gezegd was ik daar gefrustreerd over…

Dus toen bedacht ik:

“Als ik het zo’n geweldig idee vind, waarom gebruik ik het dan niet voor onszelf?”

En zo ontstond INZAKE het online magazine. Neem gerust een kijkje.

Wil jij ook je eigen online magazine?

Lees verder voor de voordelen en de kosten.

 

Je eigen magazine

Een online magazine waarin we ondernemers interviewen en het verhaal achter de ondernemer vertellen. Hoezo?

Gary Vaynerchuck zegt het volgende: ”Businesses should consider themselves as a media company. You should become the mayor of your city.”

Gary is één van de meest inspirerende marketingfiguren sinds Ogily. Hij geeft praktische tips aan bedrijven waarbij hij met name excelleert in ‘aandacht’. Hij zegt het zelf:

“I know where the attention is.”

En dat is nummer 1 in marketing. Jij moet zijn waar de aandacht is. Voor veel B2B bedrijven is dat nu Linkedin. En content is de nieuwe manier van sales. Een goed voorbeeld van je contentstrategie is dus je eigen magazine starten.

Je kunt als bedrijf ook makkelijk je eigen magazine starten.

Deze contentstrategie heeft een aantal voordelen:

  1. Je hebt een leuke ingang bij je doelgroep
  2. Jij hebt altijd iets te vertellen
  3. Je trekt nieuwe bezoekers aan, omdat jij het platform bent
  4. Jij creëert retargeting mogelijkheden van nieuwe bezoekers
  5. Je plaatst je ‘boven’ je concurrenten
  6. Jij laat zien wat je kan, doordat je je expertise etaleert
  7. Je komt ook bij andere doelgroepen in the picture, doordat de geïnterviewden het interview ook vaak op hun kanalen delen
  8. Je maakt het SEO technisch interessant, omdat een interview voor eeuwig op je website staat

Dit zijn voordelen voor ons als marketingbureau, dat gespecialiseerd is in content advertising.

Voor andere bedrijven zijn er ook nog andere voordelen te benoemen:

  1. Jij laat zien dat je de markt kent
  2. Je kunt bij bedrijven en mensen komen die moeilijk bereikbaar zijn
  3. Jij hebt een constante stroom interessante content
  4. Je kunt niet alleen interessante prospects, maar ook interessante werknemers interviewen

Unieke contentmarketing voorbeeld

Deze manier van werken aan je naamsbekendheid levert veel kwalitatieve content op en is in veel branches nog uniek. Je ziet aan de populariteit van podcasts dat er veel behoefte is aan interviews met interessante mensen.

contentstrategie

“Als je in het infotainment gat springt, kun je je onderscheiden ten opzichte van je concurrenten.”

Een online bedrijfsmagazine zorgt voor:

  1. Meer naamsbekendheid
  2. Employer branding: mensen willen graag bij je werken
  3. Meer klanten
  4. Een constante stroom content voor lokale ondernemers
  5. Fun: het is ook gewoon leuk om mee bezig te zijn

Praktisch voorbeeld 1: als makelaar de burgermeester van je eigen stad worden

Stel je bent makelaar dan wil je constant top of mind zijn bij je doelgroep. Je belangrijkste doelgroep zijn de bewoners van je stad. Degene die hun huis willen verkopen moeten aan jou denken.

Dat doe je door allerlei content te maken die interessant is voor je doelgroep. Bijvoorbeeld artikelen schrijven over de scholen in de buurt, een nieuwe directeur van een basisschool interviewen, restaurant eigenaren interviewen, lokale culturele instellingen of zelfs lokale bedrijven benaderen om te mogen interviewen.

Op die manier heb je een constante eeuwigdurende manier om nieuwe content te maken.

Interesse in meer makelaar marketing, zie dan onze E-book bomvol met tips

Praktisch voorbeeld 2: de recruiter

Stel je zit in de recruitment. Een typische hard selling branche. Je concurrenten doen allemaal hetzelfde. Maar, jij focust je op diepte-interviews met high potential kandidaten. Wat willen ze? Waar zien ze mogelijkheden? Wat vinden ze belangrijk in een werkgever of in een baan?

Je publiceert de interviews in je online magazine en raad eens wie dat deelt? Juist, de geïnterviewde: high potentials. En wie ziet dat interview vervolgens? De vrienden van die high potential, en raad eens wie dat zijn… Juist, high potentials.

Niet alleen de andere high potentials, maar ook potentiële klanten zien dat jullie verder gaan dan alleen mensen plaatsen en geld verdienen.  

Jouw online magazine uitbesteden

Je eigen online magazine biedt veel voordelen en is een goed voorbeeld van een uitgekiende contentstrategie.Maar wat nu als je geen interviewers en tekstschrijvers in dienst hebt? Juist, dan kan je het uitbesteden aan de originele bedenkers De Relatiemarketeers, wij dus.

Opstart contentstrategie:

Plan van aanpak en kalender: € 395

Ontwerp speciale webpagina met magazine look & feel: € 295

Daarna per artikel:

Interview: € 175

Research, redactie en benaderen gasten: € 75

Uploaden op website: € 75

Dat betekent per gepubliceerd artikel: € 325

De voordelen van een online magazine zijn eindeloos. Het is geschikt voor de volgende branches:

  • Makelaars
  • IT bedrijven
  • (Online) Marketingbureaus
  • Recruitment bureaus
  • Advocatenkantoren
  • Sportscholen
  • Personal Trainers
  • ZZP’ers
  • Coaches
  • Schoonmaakbranche
  • Zwembaden verkopers
  • Transport sector
  • Security branche beveiligingssector
  • Fotografie
  • Toerisme
  • Horeca
  • Sportverenigingen
  • Verzekeringmaatschappijen
  • Banken
  • Online bedrijven
  • Gemeentes
  • Goede doelen organisaties
  • Architecten
  • Administratiekantoren
  • Financiële dienstverlening

Starten met jouw eigen bedrijfsmagazine?

Bel 020 – 261 94 05

Of mail naar: info@derelatiemarketeers.nl

 


Lees hier een aantal artikelen uit ons Inzake magazine:

Marcel Bellis

 

magazine
magazine
Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top