fbpx

Corendons Celebration Moment

KRAS op!

Vorige week vloog ik met vrouwlief en twee dochters naar Kreta met Corendon en ontving de Corendon kraskaart. 

Tip voor vaders met dochters; voed ze vaak, voed ze snel en de gezelligheid komt wel. Tot zover, het vaderlijk advies (ps geldt ook vaak voor vrouwen.)

Wat ik met je wilde delen:

Een leuk moment tijdens de terugvlucht was dat de stewardess (die er ook voor zorgde dat ik te horen kreeg dat Ajax de beker won) meldde dat we allemaal kraskaarten kregen waarmee je je vakantie terug kon winnen, een overnachting in het Amsterdamse Corendon hotel en/of een diner in het Corendon hotel.

Er ging een suddering door het vliegtuig. Er gebeurde echt wat. In mijn vorige artikel had ik het al over de drugsdealer die een xbox verlootte om zich te onderscheiden in een competitieve markt.

Ik vind dat dus briljant, zo’n kraskaart. Het is low budget, het is meer dan je gewend bent tijdens een vlucht en het is een Celebration Moment; namelijk een verrassing in het proces. Een goed idee de Corendon kraskaart.

Het werkte want je voelde de energie. Nu zou ik niet de über marketeer zijn die ik ben, als ik niet een verbeterpunt heb en een tip voor jou.

Want. Iedereen gaat natuurlijk meteen krassen en dan krijg je zo’n k*tcode. Zonde want dan is het momentum weg. Want je mag niet op internet in de lucht…

De actie zou zooo veel beter zijn als er meteen een prijs op de kaartjes zou staan. Zodoende krijg je misschien wel een lucky winnaar en ontstaat er echt iets in de kleine community van je medereizigers.

Én ik zou sowieso 1 winnaar manipuleren in de kaartjes per vlucht die een mini flesje champagne wint. Chateau du Corendon. Want dan gebeurt er wat leuks.

En ik dan?

Het ‘winnen’ geldt voor alle rangen en standen. Niet omdat het gaat om de prijs zelf maar om de mini kick, het summiere spanningselement dat je niet hebt met je spelletje, boek of Netflix serie.


Het is voor ieder bedrijf makkelijk in te zetten. Zeker voor lokale ondernemers.

Iedere week een prijswinnaar die op de foto gaat.

Pats. Binding. Content. Excitement. Dan kan je daar ook nog eens sponsors bij vinden. Denk aan productintroducties.


‘Meneer Diaz wint een winkelmandje vol nieuwe schapen smeerkaas!’ is toch grappig. (Ps bij deze claim ik de uitvinding schapensmeerkaas).

OF
Puzzels zijn ook een leuke verrassing en een goede aanleiding om iets te winnen. Als je op vakantie om je heen kijkt zie je veel mensen sudoku-en, candy crushen of patiencen. Allemaal puzzeltjes. Incorpereer dit soort dingen in een proces.

Bijvoorbeeld een transactionele mail. Hoe was uw reis op Kreta? Wilt u een korte getimede quiz doen over het eiland? Klik hier.

Leuk toch?! Even beetje je ego boosten. En win een whatever. Goed voor de binding en een verrassingselement.

9 gedachtes op “Corendons Celebration Moment”

  1. Rebecca Schoofs

    Gisteren teruggekomen van vakantie. Ook wij hadden zo’n kraskaart gekregen. Wilde ik vandaag kijken of we prijs hadden (je kan nooit weten). Krijg ik op de site de mededeling dat de actie inmiddels verlopen is. Goede zet Corendon.

      1. Wij hebben vandaag ook 2 kras kaarten ontvangen, maar inderdaad de aktie is afgelopen.
        Corendon, gooien jullie zelf de kaarten maar bij het oud papier.

  2. vandaag 1 oktober teruggekeerd uit kos ook wij hebben een kraslot gekregen maar ook ik kan niet ontdekken waar ik de code kan invullen.
    goede actie corendon

  3. A.J.E. van den Born

    Ja zit hier ook met 2 krasloten ……actie verlopen …..wat een gezeur!!!!

    Super geregeld Corendon ….gemiste kans

  4. heb ook dit weekend krasloten ontvangen in het vliegtuig maar helaas kan op de site niks vinden. Goed bezig CorenDon.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *