fbpx

E-commerce experience Oger

Een belangrijk onderdeel voor de binding met je klant is verrassing.  Voor kledingmerk en winkel Oger creëerden we artwork voor hun e-commerce experience

Klantenbinding

Binding met je klant is essentieel voor een lange relatie. Het is niet één aspect. Het is een verzameling van uitingen en processen in je organisatie. De online concurrentie is moordend, je moet onderscheidend zijn wil je succesvol blijven. (Zie hier de andere zeven kenmerken die zorgen voor een emotionele binding en relatiemarketing.)

Bij online shopping wil je de WAUW factor. Het uitpakken is echt een moment. Je bestelt iets en WAUW! De verpakking is mooi, de inhoud is top en wat zit er bij?

Oger

Voor Oger ontwikkelden we een speelse, stijlvolle en kleurrijke kaart bij de bestelling. Pakken worden er in de Covid tijden minder verkocht, de nadruk ligt dan op business casual

Oger heeft een unieke positionering in de Nederlandse modemarkt. Denk aan de sponsoring van Ajax, de luxe winkel o.a. in de PC Hooftstraat en hun fijn afgewerkte marketing is het misschien wel de bekendste herenmode winkel van Nederland. De ‘offline’ experience is waanzinnig. Dat gevoel wil je ook online doortrekken.

Artwork kaart 

Het design en artwork past mooi bij het merk en de positionering. Een samenwerking met een kunstenaar geeft een bepaalde allure en geeft het WAUW effect aan de klant.

Bijkomend doel is dat de kaart zo mooi is dat de klant hem niet weggooit maar ergens neerzet. Als een klein kunstwerkje. Dat doet niet iedereen maar als je een plek weet te veroveren in het huis van je klant ben je verzekerd van een hoge top of mind awareness.

Strategie

Je wilt een emotionele binding met je klant aangaan omdat een loyale klant, onderzoek van Cap Gemini:  “70% van de klanten spenderen twee keer (of meer) zoveel geld aan een merk of organisatie waarmee zij een emotionele band voelen dan aan een merk dat ze niet trouw zijn.”

Als je the extra mile loopt voor je klant voelt hij of zij zich gewaardeerd. Een cadeautje of mooie kaart geeft dat extraatje. Deze kaart kan een mooie worden in een serie. Dan verras je de klant en kijkt hij uit naar de volgende bestelling: wat zullen ze nu weer hebben gemaakt? 

Wil jij ook brainstormen over hoe je loyale klanten krijgt? Neem dan contact met ons op.

https://www.instagram.com/worldofoger/

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top