fbpx

E-mailadressen verzamelen in de horeca? 

Ik begrijp niet waarom ik nooit actief word benaderd door restaurants om mijn e-mailadres achter te laten. 

Je wilt mij toch in je invloedssferen houden? Je wilt mij toch rechtstreeks kunnen benaderen?

Tot ik in gesprek ging met restauranthouders. Er heerst wantrouwen door platforms als TripAdvisor en The Fork. En de meeste restauranthouders die ik sprak lazen zelf bijna geen email nieuwsbrieven… 

Niemand leest toch nieuwsbrieven meer?!

JAWEL! Dit argument hoor ik veel vaker. Maar het tegengestelde is waar. Als ik ergens prettig heb gegeten en ik voel een connectie met het restaurant wil ik wel op de hoogte gehouden worden! En met mij vele anderen.

Inmiddels kan ik dat onderbouwen met harde cijfers, open rates van boven de 40% zijn eerder regel dan uitzondering.

Maar goed, ik zit er dan ook op 😉 Wij schrijven en verzenden de e-mails. voor restauranthouders Dus dan moeten ze ook wel goed zijn.

Eerst maakte ik een inschattingsfout, het leek mij perfect om de gasten ‘lid’ te maken. 

‘Dan ontvang je de laatste nieuwtjes, aanbiedingen en tips.’ 

Hoewel de gasten vaak lid werden, stokte het bij het personeel. Zij gaven de lidmaatschap kaartjes niet aan de gasten want sommige gasten zaten er niet op te wachten.

Balen.

Terwijl de gasten die wél lid werden van de nieuwsbrief schrijven zich niet uit en reageren op de nieuwsbrieven. Dus maak het leuk en interessant en je behoud je klanten.

E-mailadressen verzamelen in de horeca

De oplossing: E-mailadressen verzamelen in de horeca

Het is bijna banaal. We lieten nieuwe kaartjes maken;

‘Win een diner voor twee’

En u snapt: wekelijks krijgen we stapels met kaartjes van nieuwe aanmeldingen. Heerlijk.

Het prettige voor jou als restauranthouder is dat je nu veel minder afhankelijk bent van The Fork of Tripadvisor. Je hebt namelijk zelf een e-mail bestand dat je kan mailen en aanbiedingen kunt doen.

Restaurant Amici

Een klein restaurant in Den haag had doordeweeks een rustige dag. We bedachten samen een leuke actie. Maar wel een die die zorgt voor extra omzet! Onbeperkt Anti Pasti voor € 20. Hup naar de 3.000 e-mail adressen die we hadden en voortaan waren er geen rustige dagen meer.

Het leuke van leden

Als je jouw verhaal vertelt van je restaurant en van je team, ga je een band aan met je gast. Die band zorgt ervoor dat de gast vaker terugkomt. Wat heb je aan een kortingsactie bij The Fork als je de gast niet nogmaals rechtstreeks kunt benaderen?  Email marketing zorgt ervoor dat je niet afhankelijk bent van de algoritmes op Facebook en Instagram. Je hebt rechtstreeks contact met je gasten. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *