fbpx

Email marketing zonder eigen content.

Wij kijken natuurlijk ook hoe anderen hun email marketing inrichten. Wat ik je wil laten zien is hoe je interessant bent voor je doelgroep zonder eigen content.

En Serio

PR bedrijf En Serio doet dat ontzettend slim, zij geven interessante tech-gerelateerde tips zoals, podasts en documentaires. Op die manier laat je zien dat je up to date bent met je kennis maar is het ook erg vermakelijk.

Bij hen mis ik zelf het persoonlijke verhaal van het bedrijf maar dat blijft altijd een keuze.

Check hier de nieuwsbrief.

De Bijenkorf

De Bijenkorf e-mails zijn ook altijd erg mooi. Zij geven ieder jaargetijde een overzicht wat in de mode is, meestal is dat natuurlijk gekoppeld aan producten die ze verkopen maar ze zetten zich ook neer als trendsetters. En je krijgt er zelf het gevoel bij dat je ook incrowd bent en weet wat er speelt door een bedrijf dat voor jou de selectie maakt.

https://email.debijenkorf.nl/2AE6-1GVM1-032GW1EGA1/cr.aspx

Verbeteringen/ suggesties

Zelf zou ik er voor gekozen hebben om de mensen die de bedrijven vormen ook ruimte te geven. Bijvoorbeeld, Saskia’s keuze voor dit voorjaar is deze trui van Tommy Hillfiger, zij volgt namelijk designer x en ziet deze en deze trend. Dat wekt gevoel op en is minder vnauit die ivoren toren die de Bijenkorf kan voelen.
Hetzelfde geldt voor En Serio, als je als klant vaak Eric aan de lijn hebt bijvoorbeeld en hij zegt dat je deze podcast moet luisteren is dat interessant omdat je hem kent en hem ook beter leert kennen door zijn keuzes en dus een emotionele binding creëert.

Voor jou

Voor kleinere bedrijven kun je een combinatie van die twee doen, je kunt in jouw branche interessante content delen waarvan je denkt dat de lezer er iets aan heeft of ‘gewoon’ hele leuke zaken delen waarvan je weet dat de lezer zich vermaakt en zodoende werkt aan je top of mind bekendheid en een gunstig imago.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *