Email marketing

“Top of Mind zijn is de heilige graal van marketing.”

Hans Breuker

 

De basis van ieder bedrijf is Email marketing

Lees hieronder de email marketing tips. De enige rechtstreekse manier om te communiceren met je doelgroep en een waanzinnig goede manier om te werken aan je relatiemarketing.

13 Email marketing tips

Waar moet je op letten:

  1. Zorg dat je op gezette tijden de email verstuurd zodat je doelgroep weet wat ze kunnen verwachten, dat verhoogt de effectiviteit
  2. Maak het leuk! Niet alles hoeft superserieus te zijn
  3. Zorg voor die binding. Met een bord eten kan je geen band aangaan. Met een gastvrouw. 
  4. Vertel je verhaal, is er iets leuks gebeurt? Nieuwe gerechten ontdekt, etc. vertel het!
  5. Zorg dat je niet alleen maar ‘zend’ maar stel ook eens een vraag, vraag om input
  6. Creeer een ‘pop up’ formulier op je website zodat mensen zich in kunnen schrijven op je nieuwsbrief
  7. Laat een voorbeeld van je nieuwsbrief zien op je website
  8. Interessante programma’s zijn Mailchimp en Mailerlite.
  9. Laat je teksten op spelling nakijken
  10. Als je begint kun je eigenlijk niet meer stoppen
  11. Als mensen zich aanmelden stuur dan een welkomstmail waarin je jezelf voorstelt. Dat is een goed begin om een binding aan te gaan
  12. Personaliseer je emails altijd, als je een naam hebt. Zorg dan dat je die gebruikt
  13. Integreer Facebook en Instagram in je e-mail voor optimale marketing

Voorbeelden van nieuwsbrieven

Voorbeelden e-mail marketing

Bekijk hier een voorbeeld van Italiaans restaurant Amici in Den Haag.

Bekijk hier een voorbeeld van een nieuwsbrief voor leden van Day Foodbar in Amstelveen.

Bekijk hier een voorbeeld van een nieuwsbrief voor leden van Prima Fleur uit Brandwijk.
Een marketingplan legt de basis voor een succesvolle groei.
Hans Breuker
Marketeer