fbpx

Hans Breuker Into Business. Altijd al eens willen weten naar de begindagen van De Relatiemarketeers en wat ik hiervoor deed? Ik werd geïnterviewd door het businessblad Into Business waar ik sinds kort ook lid van de businessclub van ben. Vroeger dacht ik altijd dat ik alles alleen kon maar sinds ik bij de Ondernemersvereniging van Amstelveen zit zie ik de meerwaarde van een sterk lokaal netwerk. Bovendien is Martijn best een aardige gozer 😉

Hans Breuker Into Business

Altijd een goed idee. Het is de slogan van De Relatiemarketeers. En ideeën te over bij eigenaar Hans Breuker. Het liefst een beetje gek en origineel. Want als je door alle ruis wilt breken moet je creatief zijn. Marketing dus.

Het grootste probleem dat we hebben als ondernemer is dat bijna niemand ons kent! Met weidse gebaren zit de creatieveling aan de Keith Haring tafel die mede INTO businesslid Han Schooneman maakte. En áls je dan onder de aandacht bent, moet je top of mind blijven. Een vast onderdeel van onze strategie is dan ook email en social media berichten, die wij bedenken en schrijven.

Emotie

Hans Breuker, vaak te herkennen aan zijn rode jasje, weet hoe belangrijk marketing is en hoe krachtig de werking als je je doelgroep op de juiste wijze weet aan te spreken. “Emotionele binding. Dat is het geheim’’, vertelt Hans vanuit zijn kantoor aan de Ziederij 1 in Amstelveen. De wand achter hem is één groot schilderij. Zelf gemaakt. “Je klanten doen niet alleen zaken met jou omdat ze jouw dienst zo goed vinden, ook omdat ze je sympathiek vinden’’, legt hij uit. “Daarom is het essentieel dat je een emotionele binding aangaat en dat niemand je vergeet. Zichtbaarheid is noodzakelijk. Anders komen je klanten niet bij je terug en weten ze niet welke diensten en producten je biedt: ’oh doe je dat ook?!’, hoor je dan. Vaak helaas te laat…”

Wat moet ik melden dan?

Hans hoort het vaak genoeg. Ondernemers weten wel dat het goed is om regelmatig een nieuwsbrief of een LinkedIn bericht te maken, maar hebben geen idee wat ze moeten schrijven. “Vertel waar je mee bezig bent’’, vertelt de jonge vader. “Laat zien wat je doet. Wat heb je de afgelopen week geleerd? Welke successen heb je gevierd? Ondernemen is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Vertel je echte verhaal. Neem je lezers mee en vertel wat je onderweg beleeft en tegenkomt.’’

Van de plee naar de vijf p’s

Zijn eigen verhaal is minstens zo interessant. Hans startte zijn carrière bij, jawel, een reclamebureau totdat hij in 2010 op een Grieks eilandje een machine tegenkwam op het toilet. “Ze hebben de riolering uitgevonden, maar er sindsdien weinig aan gedaan als je begrijpt wat ik bedoel, hahaha. Maar toch, het rook erg lekker op die wc’s. Dus ik fotografeer al die dingen, je weet wel, met een van die eerste foto telefoons en zocht contact met de leveranciers. Nou ja, lang verhaal kort. Schoonspoeler Nederland was geboren. We kochten een bestelbusje en zes jaar later hadden we 1000 klanten in Amsterdam, 10 man in dienst en een miljoenen omzet.” Hans lacht er om als hij eraan denkt. “Ik had nog nooit een boor in mijn handen gehad, ik ging van marketingstrategieën presenteren op het directiepluche naar de plee. Net als die Hans in de reclames van Telfort.”

En nu toch weer in de marketing?

“Ja, In 2016 verkocht ik Schoonspoeler omdat ik het niet meer leuk vond. Zonder plan behalve mijn creativiteit weer oppakken. Dus toen de verkoop was afgerond kwam er een explosie van projecten.”

‘ZORG VOOR PLEZIER, DAN BEHOUD JE JE KLANTEN’

“Ik schilderde ontzettend veel, illustreerde en schreef vijf kinderboekjes, schreef en publiceerde Mack Dime; een detective en ontwikkelde websites zoals Find My Bar, de Iens voor cafés.”

Hoe kwam je dan bij Relatiemarketing?

“Daar ben ik Leon Katz eeuwig dankbaar voor. Eind 2017 zei hij: ‘volgens mij ben jij wel creatief, wil je niet bij mij op kantoor komen zitten?’ En zoals je nu wel weet… Ik heb altijd wel een idee! Dus voor ik het wist bedacht ik marketingstrategieën voor allerlei bedrijven. Twee jaar later zitten we hier (zonder Leon overigens) met leuke collega’s. Onze missie is: plezier hebben. Met elkaar, met de klant en tussen onze klant en hun klanten.”

Blijf op de hoogte van Hans’ avonturen en originele marketing, schrijf je in op de marketingmails op www.derelatiemarketeers.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *