fbpx

Inzake

Hans Breuker

Het brein achter De Relatiemarketeers

Creatieveling in hart en nieren, een passie voor lezen, schilderen, schrijven én voor alles wat te maken heeft met marketing: dat is Hans Breuker van de Relatiemarketeers.

Na de verkoop van zijn succesbedrijf Schoonspoeler Nederland heeft hij van alles en nog wat ondernomen. Van kinderboeken schrijven en illustreren, tot het opzetten van een gratis leesplatform en een app genaamd Caféweb: de TripAdvisor voor cafés.
´Totdat ik werd gevraagd om  de creatieveling uit te hangen bij een relatiegeschenkenbureau. Ik had weer klantcontact, heerlijk. En ik kwam er achter dat relatiemarketing een ad hoc moment was waar te weinig aandacht aan wordt besteed, dus ik zag kansen.´

Relaties waarderen, hoe doe je dat?

Dit begon allemaal bij het favoriete restaurant van Hans Breuker op het Gelderlandplein. “Ik vroeg me af waarom ze mij niet lid maakten van hun restaurant, aangezien ik daar heel vaak kwam, maar totaal geen binding had met ze.” 
Dat is nu hun kern, het schrijven van nieuwsberichten voor  klanten die ze plaatsen op social media of versturen per e-mail. Het is geen sales, maar ze vertellen het verhaal van de ondernemer die het vaak lastig vindt om te communiceren. Hierdoor blijf een onderneming ‘top of mind’ bij de klant en creëer je een gunfactor. 

"Ik gebruik mezelf als uithangbord"

De Relatiemarketeers investeert natuurlijk ook veel in marketing.
Bijvoorbeeld elke week een video waarin Hans marketingtips geeft. Hij gebruikt zichzelf als het ware als uithangbord van het bedrijf. Dit zouden alle ondernemers moeten doen volgens hem. “De persoon achter het bedrijf gaat steeds belangrijker worden denk ik. Je moet tenslotte de ondernemer en zijn of haar filosofie leuk vinden om er zaken mee te doen.”

Interactie en binding

Daarnaast schrijven ze entertainende SEO teksten, designen en schrijven copy voor advertenties en nu ook ‘Inzake’: een online magazine over de persoon achter de ondernemer.
Practice what you preach
Ze geven hun klanten ook aandacht door hen leuke en gekke dingen te sturen, waardoor er interactie en binding blijft bestaan. Ze stuurden hun klanten bijvoorbeeld met Valentijn een kaartje met een anonieme kus erop. “Het leuke was, dat we allerlei anonieme cadeautjes terugkregen. Een leuke interactie met onze klanten. Op deze manier blijft iedereen dan zaken met je doen wanneer de economie even tegen zit, zoals nu”, vertelt Hans. Eigenlijk doen de Relatiemarketeers dus alles wat ze hun klanten ook adviseren te doen op het gebied van marketing.

Wie is de persoon achter de ondernemer?

Naast de Relatiemarketeers zijn lezen en schrijven een van de hobby’s van Hans. Hij heeft een thriller geschreven over Mack Dime, een kruising tussen James Bond en 50 cent. Hans ziet marketing naast zijn werk ook gewoon als een hobby. Elk boek dat er te vinden is over marketing, heeft Hans al vier keer gelezen. Hans omschrijft zichzelf als een echte workaholic, maar hij ontspant ook graag met lekkere dinertjes, vakanties en zoals echte macho’s dat doen: Ajax kijken en bier drinken in de kroeg met vrienden. Zijn guilty pleasures? “Chocola en alcohol, daar hoef ik geen seconde over na te denken haha.”

Wat is jouw toekomstvisie voor de Relatiemarketeers?

“Eigenlijk zoals het nu is, met een aantal kernleden op kantoor, die veel projectmanagement doen en bezig zijn met creatieve supervisie.”
Hans Breuker wil met alle werknemers bezig zijn voor klanten en leuke dingen maken. Plezier staat hierbij altijd voorop. Het moet niet voelen als werk. Op deze manier wil hij op een natuurlijke wijze doorgroeien en zijn creatieve brein de vrije loop laten voor toekomstige projecten.
De Relatiemarketeers laten je horen. 
www.derelatiemarketeers.nl
hans@derelatiemarketeers.nl
020- 261 94 05
Ziederij 1
1185 ZD
Amstelveen

Andere blogs en artikelen:

Altijd een goed idee voor:

1 reactie op “Inzake: Hans Breuker”

  1. Pingback: Kan communicatie helpen tegen racisme in Amstelveen?

Reacties zijn uitgeschakeld.