fbpx

Inzake

Martijn van Dalen

‘Ik maak ondernemers warm voor INTO business’

Acht jaar geleden werd Martijn van Dalen gevraagd om voor INTO business te werken: een compleet ondernemersplatform met een zakenblad, online traffic en een businessclub. Na volmondig ja te hebben gezegd, werkt hij er sindsdien met veel plezier en toewijding. Martijn is het INTO business-gezicht in de regio’s De Venen en Amstelland.

Inzake

Inzake is een online magazine waarin De Relatiemarketeers de persoon achter de ondernemer laat zien. Ik, Hans Breuker, eigenaar van De Relatiemarketeers werd deze maand geïnterviewd door Into Business en draai die spiegel graag om.
“Echte ondernemers hebben allemaal dezelfde eigenschappen. Ze hebben altijd nieuwe ideeën, werken voor zichzelf en geven daarom niet op. Daar hou ik van”, aldus Martijn.´

Hoe ben je hier terecht gekomen?

Er ging veel aan vooraf, voordat Martijn bij INTO business terecht kwam. Het begon bij een niet afgemaakte hbo opleiding in de richting van media. Toen heeft Martijn een tijd in de horeca gewerkt. In 1996 ging hij voor het familiebedrijf werken waar ook zijn opa, vader en oom werkte. Dit was een technisch onderhoudsbedrijf en hier heeft Martijn 13 jaar gewerkt. Daarna kwam hij via via bij een klein Alphens bedrijf terecht, als verkoper en onderhoudsmonteur van hoogwerkers en glazenwassersinstallaties.
“Dit was afwisselend, ook weer heel leerzaam, probeer maar eens een hoogwerker te verkopen, terwijl zo’n ding op elke hoek van de straat te huur was, dat viel niet mee.”

Tot de crisis…

In 2012 kwam Martijn in goed overleg en op basis van economische redenen op straat te staan. Als fanatieke sportfan heeft hij toen genoten van het prachtige sportjaar met onder andere het EK voetbal en de Olympische Spelen. Hierna zocht Martijn contact met de bedenker van INTO business, een bekende Alphenaar met een groot netwerk. Zij zochten toen een geschikt persoon om een editie in De Venen te starten.
“Ik heb er nooit bij stilgestaan om als zelfstandig uitgever aan de gang te gaan. Hij zag in mij blijkbaar een geschikt persoon voor dit gebied en dit werk. En ik denk dat hij het bij het juiste eind had.”

‘Wat ik doe vind ik echt geweldig’

Een gemiddelde werkdag bestaat uit afspraken met ondernemers, netwerkbijeenkomsten en ondernemersborrels. “Wat ik doe vind ik echt geweldig. Ik maak ondernemers warm om zich te binden aan INTO business. Ik heb veel met mensen te maken. Daarnaast ben je ook echt bezig met een product. Het magazine verschijnt vier keer per jaar. Het is elke keer weer leuk als je dit in handen krijgt”, vertelt Martijn van Dalen.

Hoe onderscheidt INTO business zich?

INTO business onderscheidt zich door het lokale karakter in tien redelijk kleine gebieden. Zij richten hun informatie, op zowel papier als digitaal, op de ondernemers per gebied, waardoor de inhoud heel herkenbaar is voor de lezers. Dit maakt het leuk. Daarnaast kunnen de ondernemers zich op deze manier op een lokaal, maar professioneel platform profileren.

Leuke contacten en avonturen

Voor een nieuwe rubriek gingen ze bekende, lokale ondernemers opzoeken en interviewen, die naar het buitenland waren verhuisd om daar te ondernemen. “Ik had van tevoren nooit gedacht dat ik voor deze baan naar Spanje of Engeland zou vliegen om een ondernemer te interviewen. Een verrassend avontuur.”
Daarnaast werd Martijn twee jaar geleden uitgenodigd voor het Groot Rondeveens dictee in Mijdrecht, als ‘bekende Mijdrechtenaar’. “Dat vond ik wel leuk. Blijkbaar zag de organisatie mij als een bekend persoon in Mijdrecht. Ook dit komt door mijn contacten daar. Je leert zoveel mensen kennen. Je maakt ook vrienden.”

Een druk, maar leuk leven

Martijn van Dalen is zelf geboren en getogen in Alphen aan den Rijn. Hij woont hier al 45 jaar. Naast zijn werk is hij ook druk bezig met het voorzitterschap bij de lokale voetbalclub. En, met een dochter die op landelijk niveau squasht, is Martijn niet alleen in het oude vertrouwde Alphen te vinden. In zijn vrije tijd is hij ook veel op pad naar trainingen, competitiewedstrijden en toernooien. Zowel nationaal als internationaal. Ze gaan naar Kopenhagen, Praag, Dublin, Wroclaw en ga zo maar door, haast geen toernooi wordt overgeslagen!
“Ik verveel me in ieder geval niet. Alles wat ik doe, doe ik met veel plezier, en het is maar net hoe druk je je maakt, haha.”
Martijn’s guilty pleasure: Bakkers kruidnootjes. Zijn geluk is dat die maar 6 tot 8 weken per jaar te verkrijgen zijn. “Ik vind het niet moeilijk om niet te kopen, maar als ik ze eenmaal gekocht heb, dan moeten ze ook wel op.”

Toekomst INTO business

INTO business wil in de toekomst verder uitbreiden naar nieuwe gebieden. In de komende drie jaar zou dit zomaar van 10 naar 18 gebieden kunnen gaan. Op korte termijn is het nog even spannend hoe alles gaat lopen in de coronacrisis. “Het is moeilijk om nog voor eind juni een nieuw magazine te maken. Komende weken wordt dit intern besproken en bepaald”, vertelt Martijn van Dalen. 
“Wat natuurlijk altijd het doel blijft van INTO business is steeds bekender worden en de waarde van het platform laten zien. Als ondernemer doe je er slim aan, om je aan INTO business te binden.”
INTO Business 
www.intobusiness.nu
info@intobusiness.nu
0172 515 200
Antonie van Leeuwenhoekweg 36-A5
2408 AN
Alphen aan den Rijn
Linkedin
De Relatiemarketeers laat je horen. 
We maken jouw marketing persoonlijk en entertaining.
www.derelatiemarketeers.nl
020- 261 94 05
Ziederij 1
1185 ZD
Amstelveen

Andere blogs en artikelen:

Altijd een goed idee voor:
Scroll naar top