fbpx

Inzake

Romeo van der Weijden

Romeo van der Weijden

Zijn eigen creativiteit is zijn drive

Kunstzinnig, creatief en gedreven, dat is Romeo van der Weijden . Hij runt sinds vijf jaar Letter Center Amstelveen, een bedrijf dat sinds 1987 al bestaat en gespecialiseerd is in de belettering van alles wat je maar kunt bedenken.
Ik, Hans Breuker, ken Romeo van der Weijden als een creatieve en zeer gedreven ondernemer. Zowel tijdens zijn werk als in zijn vrije tijd is hij constant bezig met het creëren van creatieve ontwerpen en nieuwe projecten. Nu vraag jij je natuurlijk af hoe dit zo gekomen is.

Altijd kind gebleven?

“Van kinds af aan hield ik al van graffiti, schoolkrijt, dat soort dingen. Ik heb veel uren aan mijn tekentafel gespendeerd, terwijl mijn vrienden naar de kroeg gingen. Dat was niks voor mij. Voor mij is creatief bezig zijn echt een vorm van mezelf uiten, ontladen,” aldus Romeo. 
Romeo wilde altijd al iets met tekenen en schrijven gaan doen, maar moest ook geld verdienen. Op dat moment kon dat nog niet en is hij eerst in een dierenwinkel gaan werken. 

Van winkelmedewerker naar zelfstandige ondernemer

“Dat werk leek me leuk dus ben ik dat gaan doen. Ik wilde eigenlijk meer van de medische kant weten, dus heb toen ook een thuisstudie dierenarts gevolgd,” vertelt Romeo.
Dit viel toch tegen en vanaf dat moment wist hij dat hij iets met zijn handen moest gaan doen. Acht jaar geleden is Romeo toen begonnen bij Letter Center Amstelveen, als uitvoerende medewerker. De toenmalige eigenaar gaf al snel aan dat hij ermee wilde stoppen. 
“Hij tikte me op een dag aan en zei: ‘jij bent wel een potentiële kandidaat om dit over te nemen’. Dat vond ik natuurlijk ook.” 
Van het een kwam het ander. Romeo is nu sinds vijf jaar troste eigenaar.

In het diepe gegooid

Hij had naast een opleiding ondernemen geen verstand van het runnen van een eigen onderneming. Hij werd letterlijk in het diepe gegooid.
“Ik leer nog steeds elke dag. Het vak is zo breed. Je komt elke keer weer nieuwe dingen tegen. Soms ga je op je bek, maar dan weet je de volgende keer, zo moet het dus niet.”
Naast zijn vader voor de administratie, die zelf ook ondernemer was en veel ervaring heeft, en wat advies hier en daar, is het nu een eenmanszaak.

Plekken waar niemand anders komt

Naast het standaard beletteren van bedrijfsauto’s bijvoorbeeld, komt Romeo ook wel eens op bijzondere plekken waar verder niemand mag komen. Hierbij moet je denken aan een kluis in een bank, een databank of het dak van de ABN AMRO.
“Ook dat zijn de leuke kanten van het vak.”

Alles kan beplakt worden

“Je kan het zo gek niet bedenken of ik beplak het.” Romeo werkt veel voor scholen, sportscholen, horeca ondernemingen en kantoren. 
“Dat verschilt van kleine toilet stickers, tot hele muren met gave illustraties’. Alles kan en dat maakt ons speciaal want alles is echt maatwerk.  

Werk en hobby lopen in elkaar over

Naast zijn werk, maakt Romeo in zijn vrije tijd ook nog z’n eigen letters en creaties. Hij is bezig met vele vormen van kunst: kalligrafie, fotografie, kleding bedrukken, noem het maar op.

Waar hij zijn inspiratie vandaan haalt? De motivatie van zijn vriendin en alleen-tijd.

“Mijn vriendin en ik motiveren elkaar heel erg. We zijn beide creatief, maar in een andere tak. We niet samen, omdat we onze alleen-tijd belangrijk vinden. Dat weten we ook van elkaar. Zo ontwikkel je jezelf op de beste manier.”

Letter Center Amstelveen Opvallen moet ergens beginnen
info@lettercenteramstelveen.nl
020 6416437
Ziederij 1, 1185 ZD, Amstelveen
De Relatiemarketeers laten je horen. 
www.derelatiemarketeers.nl
hans@derelatiemarketeers.nl
020- 261 94 05
Ziederij 1, 1185 ZD, Amstelveen
Scroll naar top