fbpx

Content strategie met een kapstok

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Een content strategie begint altijd met jouw verhaal. Een content strategie begint altijd te vertellen waarom jou verhaal interessant is voor de doelgroep. Het gaat niet alleen om waarde creëren, dat is prima maar ook moeilijk. 

Je verhaal vertellen is dé manier om je content naar buiten te brengen. Het zorgt er voor dat je top of mind bent, en moet er voor zorgen dat mensen weten wat je doet. Daardoor kan je doelgroep zelf de aankoopbeslissing nemen en naar jou komen in plaats van jij naar hen.

Gekscherend zei een klant laatst tegen mij;

“Er is echt niet zoveel gebeurd. Ja, we hebben een nieuwe kapstok”

“Waarom had je nog geen kapstok?” 

“Weet ik eigenlijk niet, het was zo druk, ik heb eigenlijk nauwelijks tijd gehad om een kapstok te regelen.”

Dat is dus een leuk stukje content.

Zelfs het ontbreken van een kapstok kan je een bepaalde twist geven waardoor je content kunt creëren. Wij hadden zelf ook geen kapstok. Ik kwam daardoor ook op het idee om een kapstok te kopen. Want we hebben steeds meer mensen, en we kunnen de jassen niet meer in de kast kwijt, dus we hebben een kapstok nodig.

Dat is dus een positief verhaal, waarin je aangeeft dat jou bedrijf groeit. En het is herkenbaar. Het zijn essentiële dingen in het leven van een ondernemer en dus interessant.

Ook neem je mensen mee in jouw wereld, geef je een kijkje in jouw bedrijf. Als er een grapje tussendoor gooit, zorg je ook voor entertainment. En entertainment heeft onderschatte ‘waarde’.

Waarde creëren is niet alleen maar informatie. Het heeft ook waarde als je iemand laat glimlachen. Dat ene momentje ontspanning.

Dus zelfs iets als een kapstok kan zorgen voor content. 

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top