fbpx

Linkedin leads, b2b marketing

LinkedIn is verantwoordelijk voor 97% van de door social media gegenereerde leads..

Linkedin is booming, met 75% penetratie in de beroepsbevolking en 550.000 dagelijkse gebruikers is het absoluut nummer 1 platform voor marketingcommunicatie.

Sinds Microsoft in 2016 Linkedin kocht voor 23 miljard is Linkedin gegroeid van kaartenbak naar sociaal platform met superinteressante manier voor lead generatie, verkoop en natuurlijk (ons stokpaardje) relatiemarketing.

80% van de leads worden via Linkedin gegenereerd en Linkedin is verantwoordelijk voor 97% van de door social media gegenereerde leads.

Twee essentiele tips voor succes

  1. post geregeld
  2. wees herkenbaar
Voorbeeld herkenbaarheid De Relatiemarketeers

Kansen Linkedin

Maar de populariteit kent natuurlijk een keerzijde, er wordt extreem veel gepost. Gelukkig is de kwaliteit ondermaats. Ik schreef al eerder dat je je Linkedin posts moest benaderen als een dure advertentie, met andere woorden; besteed er tijd, aandacht en eventueel geld aan.

Linkedin is voor business 2 business communicatie een essentieel onderdeel.

Gary Vaynerchuck

Strak plan voor Linkedin

Je wilt top of mind zijn bij je klanten en je prospects. Dat doe je door een herkenbare social media huisstijl te ontwikkelen. Je draagt bij aan die herkenbaarheid. Of men je post nu leest of niet… Je bent weer even zichtbaar.

Een strategie zou kunnen zijn, 2 keer per maand een post (die je tevens doorplaats op andere sociale media en je website). Als je van tevoren nadenkt kun je een jaar vooruit werken op basis van thema’s en kernwoorden van jouw organisatie.

Linkedin leads visuele huisstijl

Wees herkenbaar. Al scrollt men alleen maar even, jouw huisstijl moet direct herkenbaar zijn. Niet iedere post wordt gelezen. Maar wel gezien! Zie hieronder een aantal huisstijlen die we maakten.

Full service

Wij zijn jouw marketingpartner. Dat betekent dat jij je kunt focussen op je bedrijf. Wij bewaken niet alleen je tone of voice en de uitstraling maar we schrijven ook de content.

Klinkt dat niet ontspannen? Alleen maar je telefoon opnemen en je blijft top of mind bij je prospects en relaties.

Stuur een mailtje naar hans@derelatiemarketeers.nl of bel naar 020 261 94 05

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top