fbpx

Makelaar advertenties

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Makelaar advertenties

In het vorige blog wervingstips voor makelaars beschreven we al dat makelaars advertenties kunnen gebruiken om bijvoorbeeld nieuwe klanten aan te trekken. Laten we Facebook advertenties als voorbeeld nemen. Waarom zou je als makelaar op Facebook willen adverteren? 

Ten eerste is het relatief goedkoop om op Facebook te adverteren in vergelijking met bijvoorbeeld een advertentie in een krant. Daarnaast zijn advertenties op Facebook ook goed voor meer naamsbekendheid, bereik, betrokkenheid of meer traffic naar je website. Tot slot, Facebook geeft je de gelegenheid om heel gericht te targetten. Daarover later meer. Genoeg redenen dus om op Facebook te adverteren.

Maar nu rest ons de vraag: waar moet een succesvolle ad dan aan voldoen? Er zijn drie belangrijke stappen:

Stap 1: wat is je doel?

Ten eerste, waarom wil je als makelaar een advertentie plaatsen? Het is belangrijk om eerst je doel vast te stellen. Bedenk wat je wilt bereiken. Wil je meer leads genereren? Wil je meer bezoekers naar je website trekken? Wil je meer naamsbekendheid? Of wil je dat mensen direct actie ondernemen na het zien van jouw advertentie? Zodra je jouw doel hebt vastgesteld, kun je door met het bepalen van je doelgroep en het ontwerpen van de advertentie zelf.

Wij adviseren iedereen om verschillende soorten advertenties te laten lopen. Je kunt bijvoorbeeld iedere week een feed advertentie plaatsen waarbij je interactie zoekt en iedere maand een banner advertentie voor je naamsbekendheid.

Stap 2: wie is je doelgroep?

Wat zoals eerder benoemd een groot voordeel is van Facebook advertenties, je kunt heel gericht targetten. Dit betekent dat je jouw ad alleen aan een bepaalde doelgroep laat zien. Hiervoor moet de doelgroep dus wel duidelijk zijn. 

Facebook staat je toe om heel veel gegevens voor je doelgroep op te geven waardoor je dus zo gericht kan targetten. Wees dus specifiek. Bij Facebook moet je jouw preferenties voor de locatie, demografische gegevens, interesses, gedrag en connecties opgeven. Je kunt het zo gek niet bedenken. In welke omgeving moeten ze wonen? Hoe oud moeten ze zijn? Hoeveel moeten ze verdienen? Moeten ze net gehuwd zijn? Moeten ze lid zijn van een bepaalde Facebookgroep (zoals: Ik zoek een woning in..)? Dit kun je allemaal opgeven zodat bijvoorbeeld echt alleen jouw potentiële klanten de advertentie zien.

Stap 3: hoe ziet de ad eruit?

Hoe komt je advertentie er dan uit te zien? Wat is je titel, tekst, afbeelding en formaat? Vastgoed zelf is heel beeldend dus gebruik een goede foto of zelfs een video voor je advertentie. Je kan ook bijvoorbeeld een carousel format gebruiken waarbij je meerdere foto’s kan laten zien. De tekst bij het beeld moet kort, maar krachtig zijn. Zorg ervoor dat de doelgroep gelijk getriggerd raakt om op de advertentie te klikken.

Om er echt uit te springen, zijn er ook originele advertenties die je kunt gebruiken om de aandacht te trekken. Stel bijvoorbeeld een vraag, gebruik veel gestelde Q&A’s, maak een poll, gebruik tegenstellingen, laat één speciaal detail van een huis zien, etc. De mogelijkheden zijn oneindig. 

En, zoals we altijd zeggen, vergeet nooit de call to action knop. Mensen moet direct actie kunnen ondernemen.

Advertenties uitbesteden

Ben je overtuigd van het feit dat adverteren op Facebook een goed idee is, maar klinkt het allemaal wat ingewikkeld? No worries, je kunt als makelaar ook het opzetten van advertenties uit handen laten nemen. Wij kunnen dit voor je doen. 

De CPM is gemiddeld 5 à 6 euro (kosten per duizend views). 

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top