fbpx

Makelaar marketing: flyer makelaar

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Makelaar marketing

Het maken van een flyer klinkt misschien ouderwets, maar de resultaten zijn nog steeds goed. Bovendien is het een voordelige manier om veel mensen heel specifiek te benaderen. Ook de mensen die niet online zitten, bereik je zo. Plus, er is tegenwoordig steeds minder post, dus je valt juist op met een flyer. Als beginnende makelaar kan je ervoor kiezen om de flyer zelf te maken. Je kunt het natuurlijk ook uitbesteden. Maar, hoe maak je als makelaar een goede flyer? Wij helpen je met de volgende 5 marketing tips.

Val op met je eigen stijl

Wat belangrijk is: val op! Zorg ervoor dat je een persoonlijke stijl hebt. Gebruik geen standaard kleuren, vormen of tekst. Probeer een unieke stijl te creëren, die ook direct herkenbaar is. Als mensen die stijl zien, moet er bij hen direct een belletje gaan rinkelen van, ohja dat is die makelaar! Gebruik bijvoorbeeld een aparte vorm. Je kunt als makelaar een flyer maken met op de voorkant twee deurtjes die je kunt opklappen met de tekst: (naam) makelaardij opent de deuren naar een nieuw huis. Dit is super origineel en het ziet er leuk uit.

Wees relevant voor je doelgroep

De doelgroep vraagt zich af: What’s in it for me? Geef de lezers dus relevante informatie waar ze echt iets mee kunnen. Geef 5 tips om hun huis makkelijker te verkopen. Je kunt de flyer ook een hoge bewaarwaarde geven door bijvoorbeeld een tijdloze aanbieding erop te zetten: ‘Bewaar deze flyer voor een gratis waardebepaling’. Hierdoor bewaart de doelgroep de flyer, omdat het waarde heeft.

Trek de aandacht

flyer

Een goed begin is het halve werk zeggen we maar, dus zorg ervoor dat je gelijk de aandacht trekt. Beelden zijn het eerste waar mensen naar kijken. Daarna pas naar de tekst. Zorg dus dat je goede kwaliteit foto’s hebt zodat alle ogen hier naartoe getrokken worden.

Het tweede wat mensen zien is de titel. Ook deze moet dus pakkend zijn. Gebruik bijvoorbeeld een prikkelende tegenstelling waardoor mensen gelijk gaan nadenken.

Ouderen zijn vaak op zoek naar een leeftijd bestendig huis. Stel je hebt als titel de volgende prikkelende tegenstelling: ‘verhuizen of tweede badkamer?’ Op de achterkant schrijf je vervolgens een inhoudelijk stuk over wat jij weet welke woningen geschikt zijn voor ouderen mensen.

Entertain je doelgroep

makelaar flyer

Maak de flyer niet alleen serieus, maar vooral ook leuk voor de doelgroep. Voeg bijvoorbeeld een winactie toe, waarbij mensen een relevant raadsel of een kruiswoordpuzzel moeten oplossen. Met het toevoegen van wat entertainment creëer je ook een gunfactor.

Bekijk hier onze case met een makelaar

Call to action!

Vergeet niet om de doelgroep op te roepen tot actie! Nodig ze uit om je te bellen of om naar je website te gaan om bijvoorbeeld een checklist te downloaden. Het is hiervoor natuurlijk belangrijk om jouw contact informatie duidelijk op de flyer te vermelden, zodat ze direct kunnen zien hoe ze met jou in contact kunnen komen. Je kan op de flyer naast je telefoonnummer en e-mailadres ook je social media kanalen en website vermelden, zodat ze daar ook op kunnen kijken. Hoe meer, hoe beter.

Meer tips?

Wil je meer tips voor makelaar marketing? Lees hier onze andere blogs!

Portfolio voor makelaars

Wil jij nog meer marketing tips voor makelaars en daarmee de meest succesvolle makelaar zijn in jouw omgeving?

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top