fbpx

Makelaar marketing voorbeeld

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Makelaar marketing voorbeeld? Een leuk voorbeeld van een marketing case die we bedachten voor onze klant Wind Makelaars is deze unieke manier van adverteren.

Ken je klant 

Makelaar marketing voorbeeld

Alleen een logo zegt niet zoveel. Als je meer kan laten zien moet je dat doen. Directeur Danny wilde iets anders op LED borden bij de ingangen van Ouderkerk aan de Amstel.

Vraagstellingen

Als je een vraag ziet reageert je brein gelijk. Dat vindt ons brein leuk. We zijn dol op quizjes en originele uitingen die ons prikkelen.

Andere voordelen van een vraag stellen zijn:

  • Het valt op
  • Het laat zien dat je je doelgroep kent
  • Je kan meerdere doelgroepen aanspreken
  • Je kan prikkelen
  • Het kan humoristisch zijn
  • Het kan spot on zijn bij een situatie

We kozen o.a. voor de volgende tegenstellingen:

  • Balkon of tuin?
  • Jaren’30 woning of nieuwbouw?
  • Dakkapel of uitbouw?
  • Verhuizen of traplift?

Maar je kan ook andere vragen bedenken als:

Verhuizen of verbouwen?

Seniorenflat of zuid Spanje?

Kind eruit, poolbiljart erin? (deze vond ik zelf heel leuk)

Een goed voorbeeld makelaar marketing?

Je wilt dat je doelgroep zich begrepen voelt. Dat kun je doen door de vragen te stellen die je doelgroep zichzelf ook stelt. 

Wind Makelaars ontving louter positieve reacties en zelfs een aantal nieuwe klanten.

Makelaar marketing voorbeeld

Dit voorbeeld betrof LED borden. Maar het staat synoniem voor ‘oogballen’ aanraken. Je kunt net zo goed op Facebook deze tegenstellingen of vraagstelling als makelaar laten zien. 

Voor een paar euro heb je je advertentie aan 1.000 mensen laten zien.

Als je genoeg vragen bedenkt kun je deze advertenties doorlopend laten zien aan de doelgroep.

Aandacht voor marketing

Door dergelijke originele manieren laat je je als makelaarskantoor zien en ben je door middel van content goed zichtbaar. Eén advertentie is vaak niet genoeg. Daarom is het stellen van vragen een goed marketing voorbeeld. 

De meeste makelaars zeggen dat ze persoonlijk betrokken zijn en door kennis en ervaring de juiste keuze zijn. Kijk naar 10 makelaar kantoren websites en je merkt dat er weinig echt onderscheidend vermogen is.

Logisch, men kiest waarschijnlijk voor jou als persoon. Het gaat namelijk niet om persoonlijke betrokkenheid.

Het gaat om VERTROUWEN.

En vertrouwen kun je winnen door te denken aan een aantal zaken:

  1. naamsbekendheid
  2. transparantie
  3. social proof
  4. up to date

Naamsbekendheid

De basis voor een succesvol makelaarkantoor is naamsbekendheid. Als veel mensen je kennen is de kans groter dat je huizen gegund krijgt in je portfolio. Veel makelaars adverteren in lokale media. Dat is op zich prima, maar redelijk kostbaar in vergelijking met social media. Op Facebook kun je voor een vergelijkbaar bedrag per maand veel meer interactie krijgen en op een leukere, voordeligere en effectievere manier werken aan je naamsbekendheid.

Transparatie

Vertrouwen kweek je door veel zichtbaarheid maar ook door transparantie. Transparantie klinkt lastig maar feitelijk is dat door ‘behind the scenes’ te laten zien. Foto’s van jou en je team dus. Leuke stories, verjaardagen die je viert en succesvolle opleveringen. Documenteer je werk en je werkt aan je transparantie.

Social proof

Laten zien wat je doet en met blije kopers en verkopers op de foto gaan is soms ongemakkelijk en toch werkt het goed voor het vertrouwen. En natuurlijk laat je op je website goede referenties zien, het zijn de kleine dingen die het doen.

Up to date

Oude blogjes, oude foto’s en oud nieuws op een website of een inactieve social media account is desastreus voor je betrouwbaarheid. Zorg ervoor dat je up to date bent. Echt essentieel om vertrouwen uit te stralen.

Unieke content

Zelf ben ik superfan van profielblogs. Je wilt onderdeel van de gemeenschap zijn. Dat laat je zien door interessante human interest interviews op je site en je social media te plaatsen. Bijvoorbeeld lokale instellingen zoals wijkcentra, lokale kunstenaars, scholen, horeca, recreatie, winkels en ondernemers. Op die manier werk je op een unieke manier aan je naamsbekendheid en word je eigenlijk een mediabedrijf.

Wil je een keer sparren om te kijken hoe we van jouw makelaarskantoor het bekendste kantoor kunnen maken? Boek dan nu een goed-idee-gesprek.

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top