fbpx

Marketing Amstelveen

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Marketing Amstelveen? Zoek je een marketingbureau in Amstelveen? De Relatiemarketeers zit in Amstelveen en in de Amstelveense gemeenschap met een actieve rol in de Ondernemersvereniging Amstelveen en als stage bedrijf voor ROC en NOVA.  We werken in Amstelveen voor verschillende bedrijven als restaurants, makelaars, gyms en een lappendeken aan bedrijven. 

We doen uiteraard ook de marketing voor bedrijven in andere plaatsen. Toch heeft het ook wel wat om af en toe binnen te wandelen voor ‘een goed idee’.

Waarom kiezen voor marketing in amstelveen?

Er is bijna geen succesvol bedrijf groot geworden zonder marketing. Marketing vind je overal in het dagelijkse leven. Op straat, televisie en internet en ook in Amstelveen. Je kan er niet meer omheen. Er zijn schattingen dat we tussen de 1.000 en 7.000 uitingen per dag zien.

Bedrijven en organisaties willen hun naamsbekendheid uitvergroten, maar ook verenigingen, overheden, individuen en zelfs politieke partijen maken gebruik van marketingstrategieën om het grote publiek kennis te laten maken met hen. 

Wat is marketing in Amstelveen

Marketing is moeilijk om te definiëren want het is het een altijd veranderd begrip. Marketing heeft verschillende definities. Maar concreet heeft het betrekking tot alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om de verkoop van producten of diensten te bevorderen. 

Het kan zowel gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago als het aanzetten tot concrete actie en het genereren van omzet, al vind ik persoonlijk dat dat meer sales is.

Succesvolle marketing is gebaseerd op een zorgvuldig uitgestippelde marketingstrategie. Je moet bekijken welke doelgroepen het meest interessant zijn voor het product en/of dienst en hoe je ze het best kan bereiken. De kunst is om klanten op de juiste momenten te bereiken en dan op een effectieve manier hun interesse en beslissingen te stimuleren. 

Door de veranderde economie en de opkomst van nieuwe technologieën komen is het voortdurend in ontwikkeling. Nieuwe vormen van marketing zullen blijven opkomen omdat het de consument volgt. Marketing in Amstelveen richt zich nu vooral op online kanalen, zoals sociale media en e-mail marketing, wat 20 jaar geleden ondenkbaar was. 

De Relatiemarketeers

Onze filosofie is dat naamsbekendheid en je merk belangijk is omdat je echt iets opbouwt. Ook zijn je bestaande relaties essentieel voor de groei van je bedrijf. Maar een nieuwe aanwas van prospects is uiteraard ook onmisbaar voor groei.

Dat uit zich in onze dienstverlening:

Content marketing: hoe kunnen we opvallen bij je doelgroep?

Adverteren: welke boodschap laten we, waar zien?

Email marketing: klantenbinding en top of mind awareness

Nieuwe strategieën

Zoals eerder vermeld staan de marketingstrategieën niet stil. Het verandert constant, want het volgt de hedendaagse technologieën omdat het op die manier de consument op de beste en meest doeltreffende wijze kan bereiken. 

De oudste en meest doeltreffende marketingstrategie is nog steeds mond-tot-mondreclame maar vandaag zijn er andere manieren om bekend te worden bij het grote publiek. 

Mond tot mond reclame is overigens een echte tactiek. Als je wilt dat mensen positief over je spreken geef ze dan ook iets om over te praten. Ga ver in je service en dienstverlening en stuur leuke direct mailings zodat je sympathiek overkomt en een leuke customer journey biedt. 

E-mail marketing in Amstelveen

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waar je e-mail gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar je (ingeschreven of verworven) doelgroep te sturen. 

Je gebruikt dus e-mails om je producten en/of diensten te promoten. Maar het is niet alleen gericht op commercie, emailmarketing heeft ook als doel de relatie met je (potentiële) klanten op te bouwen en te onderhouden. (Ook al heeft dat natuurlijk ook een commerciële inslag..) 

De voordelen hiervan zijn: 

  • Goedkoop
  • Onmiddellijk
  • Direct
  • Meetbaar
  • Persoonlijk
  • Funnels
  • Toestemming 

Social media marketing 

Vandaag zijn sociale media zo wijdverspreid dat het een belangrijk platform is geworden om uw merk te promoten, bestaande klanten bij uw merk te betrekken en brand loyalty te creëren. Je wilt pro-actief onder de neus van je doelgroep komen.

Social media marketing is heel geschikt voor kleine bedrijven omdat het goedkoop en laagdrempelig is. Maar omdat het zo makkelijk is wordt het ook onderschat, er moet een goed plan aan de basis liggen. 

Of je nu lokale klanten wilt bereiken of je webshop wilt gebruiken om producten over de hele wereld te verzenden, sociale media is het meest effectieve kanaal om mensen te laten weten dat u bestaat. Zeker als je gebruik gaat maken van advertenties.

De voordelen hiervan zijn: 

  • Beter zichtbaar
  • Meer bekendheid
  • Meer bezoekers
  • Interactief
  • Doelgericht
  • Goed meetbaar

SEM 

Als eigenaar van een website wil je zo hoog mogelijk de zoekresultaten van zoekmachines komen.

Ik noem dit onderdeel reactieve marketing. Ontzettend krachtig (als je een product of dienst hebt waar naar gezocht wordt).

Hoe hoger je website in Google rankt staat, hoe meer bezoekers er ook op je website zullen komen. Veel bezoekers kijken immers enkel naar de eerste pagina van de zoekresultaten. Een van de methodes die je hierbij kan gebruiken is SEM, wat staat voor Search Engine Marketing of zoekmachinemarketing.

SEM bestaat uit twee onderdelen, namelijk SEO en SEA. Onder SEO verstaan we Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie. SEA staat voor Search Engine Advertising, dus concreet advertenties binnen zoekmachines. 

Seo is gericht op lange termijn. Met SEO probeer je de website of webwinkel hoger in de zoekresultaten te krijgen, op basis van zoekwoorden. Belangrijk bij SEO is het schrijven van kwalitatief goede teksten, die een lezer aanspreken en je posities in de zoekresultaten verbeteren. Een ander belangrijk onderdeel hiervan is linkbuilding. Hierbij probeer je andere websites naar jouw website te laten linken.

SEA is voornamelijk gericht op de korte termijn en kan over een langere termijn behoorlijk duur zijn. Het doel van SEA is het aantrekken van nieuwe bezoekers en potentiële klanten, door binnen een zoekmachine te adverteren. Je hoeft zo niet te wachten tot je website hoger in de zoekresultaten staat, want het staat direct bovenaan. Maar hoe populairder een zoekwoord is, hoe hoger de kosten voor het gebruik zullen zijn. Google werkt hierbij met een veilingsysteem.

Het belangrijkste voordeel van deze strategie spreekt voor zich. Uw website wordt zichtbaar bij uw potentiële klanten, precies op het moment waarop ze bezig zijn met uw product, dienst of bedrijf op te zoeken. Met een hoge positie en een goede call-2-action in de titel en omschrijving van de pagina’s van uw site is de kans dus groot dat u de bezoeker naar uw site lokt.

Affiliate marketing 

Affiliate marketing is wanneer je andermans producten promoot (van de adverteerder). Per verkocht product of per lead krijg jij (de affiliate) een vergoeding. Een derde partij, het affiliateprogramma, houdt dit allemaal bij aan de hand van cookies. Ook zij ontvangen per sale of lead een klein percentage.

De vergoedingen kunnen flink uiteenlopen. Zo is er vaak een hoge vergoeding voor kleding, maar is een veel lagere vergoeding op elektronica. 

Affiliate marketing kent meerdere voordelen. Een belangrijk voordeel is dat je zelf geen voorraad nodig hebt. De echte webshop verstuurt de producten immers voor jou.

Ook moet je niet inzitten over het retourneren van producten. Want dat wordt ook geregeld via de webshop. Ook de klantenservice en alle andere randzaken worden geregeld via de webwinkel.

Je leidt de klant in feite alleen maar naar de website. Een groot voordeel daarvan is natuurlijk dat je dit werk overal ter wereld kunt doen. 

Vergoedingsstructuur

Affiliate-marketing is gebaseerd op het principe van no cure no pay, wat inhoudt dat een affiliate slechts wordt betaald als hij de dienst tot een goed einde heeft gebracht. De vier vergoedingsstructuren bij affiliate-marketing zijn: 

Cost per click (CPC)

Cost per click staat los van het aantal gegenereerde verkopen of leads. Er wordt namelijk een vast bedrag – vaak enkele centen – uitgekeerd per klik op het promotiemateriaal (de banner of tekstlink) van de adverteerder. De CPC wordt berekend aan de hand van de gemiddelde opbrengst of uitgave per geleverde of ontvangen bezoeker. 

Cost per lead (CPL)

Een lead-vergoeding wordt uitgekeerd wanneer een bezoeker via de affiliate contact opneemt met de adverteerder door bijvoorbeeld een formulier in te vullen. Dit hoeft niet direct te leiden tot omzet, zoals bij CPS. Het doorverwijzen van een potentiële klant is voldoende. Het is vervolgens de taak van de adverteerder om de getoonde interesse om te zetten in een verkoop. Hier houdt de affiliate zich niet mee bezig. Vaak worden lead-vergoedingen uitgekeerd bij de promotie van diensten die zelf niet via internet geleverd kunnen worden, bijvoorbeeld bij schilderwerken.

Cost per sale (CPS)

Bij Cost per sale wordt aan de affiliate alleen een vergoeding betaald als de doorgestuurde bezoeker daadwerkelijk voor omzet bij de adverteerder zorgt. In de praktijk betekent dit meestal een productverkoop (sale) aan de doorgeleide bezoeker. De vergoeding bedraagt meestal een klein percentage van het verkoopbedrag. 

Cost per view (CPV)

In het geval van Cost-per-view wordt aan de affiliate door de adverteerder een vergoeding uitgekeerd per keer dat een bepaalde advertentie bekeken is. 

Mobile marketing 

In deze tijd is de smartphone niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Daarom dat mobile marketing nu zo interessant is. Mobile marketing is het communiceren met je doelgroep via mobiele apparaten, zowel smartphones als tablets. 

Mobile marketing kan altijd en overal, want iedereen heeft het altijd bij zich. Het is belangrijk om te weten via welke kanalen je wil communiceren. 

  • SMS: verzenden van een boodschap via SMS 
  • MMS: verzenden van een (text, video,audio) boodschap via MMS 
  • Ingame Mobile Marketing: reclame die verschijnt tijdens het spelen van games 
  • Mobile web marketing – adverteren op webpagina’s speciaal gemaakt voor mobiele telefoons. 
  • QR code: Dankzij deze code komt de klant automatisch terecht op een website met meer informatie of zelfs een bestel pagina op de mobiele telefoon. 
  • Apps: specifieke software voor smartphones

Daarnaast kun je je ook nog baseren op 2 andere strategieën

  • App-based marketing is het toepassen van mobile marketing met behulp van smartphone applicaties. Meer dan 80 procent van de tijd die men mobiel doorbrengt wordt besteed in applicaties, dus wanneer je gebruikers mobiel wil bereiken is dit een voor de hand liggende strategie. U kunt ervoor kiezen om zelf een applicatie te ontwikkelen of simpelweg de beschikbare advertentie- en communicatiekanalen in de applicaties van anderen te gebruiken.
  • Location-based marketing is het gebruik van locatie informatie om de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste tijdstip te tonen. De simpelste vorm hiervan is het targetten van uw advertenties op gebruikers in een bepaalde straal van uw onderneming.

Voice marketing in Amstelveen

Deze vorm van marketingstrategie staat nog in zijn kinderschoenen, maar dat neemt niet weg dat de marketeers er al mee experimenteren. 

Google Home, Amzon Echo, Siri of Alexa? Iedereen kent deze apparaten wel. Je kan er nog geen deftig gesprek mee voeren, maar ze luisteren wel. Ze leren van wat ze horen, slaan dit op en gebruiken dit in een volgend gesprek. Op die manier zullen marketeers kunnen inspelen op al je wensen en behoeften. Want alles wat ze horen kunnen ze gebruiken om gerichter te adverteren. 

Zoals je ziet zijn er meerdere manieren om je doelgroep en/of consumenten te bereiken. En staat dit ook niet stil. Bedrijven passen zich steeds aan om de beste manier te vinden om hun boodschap over te brengen. Wie kan zeggen wat de meest gebruikte marketingstrategieën zullen zijn binnen 20 jaar.

Marketing in Amstelveen? Ons marketingbureau is gevestigd in Amstelveen. We beginnen vaak met een marketingplan. Waar wil je naar toe? Wie is je doelgroep en hoe gaan we ze benaderen?

Wil je eens sparren? Neem contact op en wie weet tot snel in Amstelveen! 

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top