Open Deuren
Ingrid Goes Makelaars

Met al meer dan 20 jaar ervaring in de makelaardij, is Ingrid Goes in 2018 voor zichzelf begonnen. Met een makelaardij in Ens, in de Noordoostpolder, probeert ze steeds bekender te worden en houdt ze zich druk bezig met het kopen en verkopen van de populaire boerderijen en vrijstaande huizen in de geliefde polder.
Van bedrijfskunde naar de makelaardij
Ingrid heeft bedrijfskunde gestudeerd en kwam er tijdens haar stage achter dat de makelaardij wel iets voor haar is. Na de opleiding tot makelaar is ze in de jaren 90, waarin er weinig werk was voor de makelaar, terechtgekomen bij makelaardijen in Dronten en Emmeloord.
Na het werken bij diverse makelaardijen en een eigen makelaardij samen met een compagnon, is ze op 1 mei 2018 voor zichzelf begonnen. Met nog één werknemer in dienst en iemand op ZZP-basis, runt ze een succesvol vrouwenkantoor.
Luisteren is key
Volgens Ingrid onderscheiden zij zich ten eerste doordat het een vrouwenkantoor is. En wat kunnen vrouwen goed? Juist, luisteren. Luisteren is in de makelaardij ontzettend belangrijk. Door goed te luisteren en door te vragen ontdekken ze de wensen en behoefte van de klant. Met deze informatie kunnen zij vervolgens een passend aanbod doen. Daarnaast is het een klein kantoor, waardoor ze snel kunnen schakelen. Ze staan bekend om de duidelijke communicatie met altijd een terugkoppeling naar klanten en belangstellenden. Men weet waar zij aan toe zijn en dat wordt als zeer prettig ervaren.
“Als je in het weekend mailt, krijg je datzelfde weekend nog een reactie terug. Bij grote kantoren duurt het vaak langer. Wij gaan voor het maximaal haalbare en steken hiervoor onze handen graag uit de mouwen,” aldus Ingrid.
Op zoek naar ruimte en rust
Wat Ingrid opvalt, is dat men vanuit de steden, vooral sinds de coronacrisis, meer naar de Noordoostpolder trekt. Men is op zoek naar meer woonoppervlakte, een ruime tuin en rust. Er is veel vraag naar woningen in het landelijke gebied waar huizen staan met grote tuinen. Dit gaat veelal om boerderijen en vrijstaande huizen met kavels van 500 tot 1000 vierkante meter. Er is zelfs zoveel vraag naar dat men zich moet inschrijven.
“Dat zijn we niet gewend. Normaal gesproken wordt er geboden op de vraagprijs, maar dat is op dit moment dus anders. Wat in de kranten staat is voor ons niet van toepassing. Er is nog nauwelijks iets van een recessie te merken op ons makelaarskantoor,” vertelt Ingrid.
Naamsbekendheid genereren door on- en offline promotie
Ingrid Goes Makelaars is zeer actief wat betreft de marketing van de makelaardij. Zij geloven in de mix van on- en offline marketing. Zo gebruiken zij social media, blogs op de website en zetten redactionele stukken in de plaatselijke krant om hun expertise te laten zien en daardoor hun naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast bedenken ze leuke, originele geschenken waardoor mensen hen onthouden en worden herinnert aan Ingrid Goes Makelaars.
nog vragen over. Hiermee wordt bevestigd dat offline marketing nog steeds gelezen wordt en dus zinvol is,” aldus Ingrid.