fbpx

10 restaurant marketing tips

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Als goedlopend restaurant denk je waarschijnlijk niet aan marketing. Heb je net een zaak geopend of zou je het restaurant nog voller willen krijgen? Dan zal je wel zeker aan marketing moeten denken.

Voor ieder restaurant is marketing overigens een goed idee. Sowieso in deze tijd, waarin het coronavirus invloed heeft op de hoeveelheid gasten die je mag ontvangen en hoe mensen aankijken tegen uiteten gaan, is marketing ook belangrijk om te laten zien dat je aan de regels denkt, graag iedereen (die gezond is) toch ontvangt en ook om andere eventuele acties te promoten (zoals take away gerechten).

Je wilt als restaurant eigenaar bestaande gasten behouden en hen vaker laten terugkeren, maar je wilt ook nieuwe gasten naar jouw restaurant trekken. Hoe doe je dat met marketing?

Restaurant

In een eerdere blog bespraken we horeca marketing in het algemeen, maar in deze blog storten we ons in het bijzonder op restaurant marketing. We zullen je een aantal voorbeelden geven die jij kunt gebruiken voor de marketing van jouw restaurant. Hulp nodig? Wij helpen je graag! Klik hier om contact op te nemen.

Voor creatieve en unieke marketing zijn er talloze ideeën te bedenken.

Hieronder 10 restaurant marketing tips:

  1. Deel het nieuwe menu
  2. Introduceer nieuw personeel
  3. Deel een leuke review
  4. Kondig je nieuwe leverancier aan
  5. Zet een nieuw product in de spotlight
  6. Doe iets leuks op speciale dagen, bijvoorbeeld op de verjaardag van jullie kok
  7. Deel een nieuw gerecht en de inspiratie hiervoor
  8. Haak in op speciale dagen zoals koningsdag of wereldbierdag
  9. Haak in op het nieuws (tijdens corona, bijvoorbeeld: kom vakantie vieren op ons terras)
  10. Deel een leuke winactie
Restaurant

Dit is maar een kleine lijst van alle ideeën die wij hebben voor restaurant marketing. Er is zoveel leuks te bedenken. Al deze ideeën kun je op verschillende manieren met jouw (toekomstige) gasten delen. Allereerst natuurlijk op social media. Zowel Facebook als Instagram is een perfect kanaal om leuke berichten en foto’s op te delen.

Daarnaast kun je social media ook heel goed gebruiken om te adverteren. Zowel op Facebook als op Instagram kun je leuke advertenties maken die jouw gasten te zien krijgen. Hierdoor val je sowieso op ondanks dat ze snel door hun tijdlijn scrollen. Met adverteren heb je ook grote kans dat mensen op de advertentie klikken en daardoor op jouw website of eigen social media pagina’s terecht komen. Dat is wat je uiteindelijk wilt bereiken met de marketing.

Restaurant

Tot slot kun je jouw creatieve posts ook delen via e-mail nieuwsbrieven. Dit is een hele goede manier om iedere maand weer top of mind te worden, en dus uiteindelijk blijven, bij je gasten waardoor je een band met hen creëert en waardoor je hen triggert om naar jouw restaurant te komen.

Daarnaast zijn e-mail nieuwsbrieven ook een goede manier om bijvoorbeeld persoonlijke felicitaties te sturen naar jouw gasten.

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top