fbpx

Inzake

Sander Lusink van Oger

Oger: het high-end familiebedrijf dat sinds 1990 kwalitatieve kleding ontwerpt en is uitgegroeid tot een van de succesvolste kledingmerken in Nederland. 

Sander Lusink, zoon van Oger Lusink, is mede-eigenaar en brand director van het succesvolle bedrijf en draagt zorg voor alle activiteiten omtrent de sociale media, samenwerkingen met bedrijven, de PR en de sfeerbeleving in de winkel, van kleine events tot aan de koffie, wijn en muziek.

Tijdens het interview komt Sander Lusink net uit een marketing vergadering en stapt in de auto om van de P.C. Hooftstraat naar de Oger winkel in Den Haag te gaan. Tijdens de autorit vertelt hij over de start van Oger, hoe hij bij Oger terecht is gekomen en waar hij zich zoal mee bezig houdt.
Als marketingbureau is het leuk om een inkijkje te krijgen in een succesvol merk.  

Hoe het allemaal is begonnen

Oger is door drie broers opgestart: Oger, Rob en Martin. Na het overlijden van Rob en Martin is Oger doorgegaan samen met zijn twee zoons, neef en nicht: Sander Lusink waarover zometeen meer, Martijn als CEO, Patrick als leider van de bedrijfskledingstak en Yvette als CFO. Geleidelijk aan is het bedrijf uitgebouwd tot een groot en bekend kledingmerk met zeven winkels van Antwerpen tot aan Haarlem. Ze hebben naast de winkels ook een goedlopende webshop en een bedrijfskledingtak waarbij ze de formele aankleding verzorgen van onder andere het elftal van Feyenoord, casino’s, hotels en sinds kort de luchtmacht.
“Inmiddels zijn er alweer drie generaties van de familie werkzaam in het bedrijf. Je kan niet zeggen dat er nooit wrijving is, maar het grappige is dat we allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben. Soms hebben we verschillende gedachten over hoe je daar moet komen, maar uiteindelijk komen we er altijd in goede harmonie uit,” aldus Sander.

Van auto ontwerper naar de marketing afdeling van Ajax en Oger

Sander wilde vroeger altijd auto ontwerper worden, maar dit werd hem afgeraden door de wiskundigheid die hierbij kwam kijken. “Wiskunde was mijn slechtste vak op de middelbare school dus dit idee heb ik toen maar laten varen.” Hij heeft eerst mbo internationaal groothandel gedaan. Daarna is hij hbo marketing & communicatie gaan doen waarbij hij stage heeft gelopen op de marketing afdeling van Ajax en vervolgens bij het bedrijf van zijn vader Oger. Sander vertelt dat het altijd al een droom van zijn vader was dat zijn zoons bij hem kwamen werken.

Weer met beide benen op de grond

Ik werd uiteindelijk marketing directeur en mede-eigenaar van Oger en was altijd druk in de weer met allerlei evenementen en in het weekend als gastheer in de winkel. Dit veranderde toen ik in 2012 een hartstilstand kreeg. Ik heb hierdoor ongeveer twee jaar nauwelijks kunnen werken en kon deze drukke functie niet meer aan,” aldus Sander.

Brand director

Toen is de functie brand director gecreëerd. Een rol die minder fysieke inspanning vraagt, maar waarbij hij wel nog zijn creativiteit kan inzetten voor verschillende doeleinden. Met deze functie is hij gelieerd aan de marketing, maar houdt zich onder andere bezig met PR zaken, samenwerkingen met andere bedrijven (zoals een samenwerking met LG voor het ontwerpen van een stoommachine voor je pak), de content voor op de social media en Oger talks.

Fietsende BN’ers

In de marketing vergadering waar hij zojuist uit kwam, dient hij als bijzonder adviseur om bijvoorbeeld nieuwe ideeën voor de social media van Oger te bedenken. Onlangs hadden ze het creatieve idee om BN’ers als webshop fietskoerier bestellingen te laten bezorgen. Natuurlijk in een stijlvol racepak van Oger. Zo deden Dries Roelvink en Ronald de Boer een aantal bestellingen bij oude bekenden.

Oger talks

Ook doet Sander de zogeheten Oger Talks: “Ik ga samen met een kleermaker naar een bedrijf toe. We vertellen hen hoe het kleermakersvak is ontstaan, waarom maatwerk zo belangrijk is en natuurlijk het verhaal van Oger. We doen dit ook in een Oger omgeving. Op een rustige koopavond brengen we bijvoorbeeld een groep bijeen in de boardroom boven de Oger winkel in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam voor een ‘Oger talk’ en een gezellige borrel waarbij er ook de mogelijkheid is om te worden opgemeten.”

 

Rust door beweging en de thuisbioscoop

Door zijn hartstilstand leidt Sander nu een rustiger leven dan eerst. Hij haalt tegenwoordig rust uit beweging en chill avondjes thuis. Hij heeft drie keer per week personal training met zijn goede vriend Ralph Moorman en twee keer per week een privé lesje yoga thuis. Daarnaast probeert hij één à twee keer per week in de zomer met zijn broer Martijn te wielrennen. Ook zijn e-bike wordt vaak gebruikt om zich binnen Amsterdam te verplaatsen van A naar B. Scheelt ook weer parkeerkosten natuurlijk. Al deze beweging geeft hem de ruimte om een aantal keer per week voor ontspanning lekker te genieten van een dinertje buiten de deur.
Ik ben nu ook thuis vooral heel blij met m’n Netflix, Apple TV Plus, Disney Plus, Videoland, noem het maar op. Als ik niet beweeg, zit ik in de chill modus thuis. Ik vind het heel leuk door de coronacrisis dat alle nieuwe films ook op Apple TV beschikbaar zijn. Ik heb laatst bijvoorbeeld The Gentleman gekeken. Heerlijk om thuis te kijken,” aldus Sander.
 

‘Mijn hart ligt bij Oger’

Hoe de toekomst eruit ziet weten we nooit, maar zijn hart ligt bij Oger.
Sander: “Er is op dit moment niet een leuker bedrijf langsgekomen waar ik zou willen werken. Daarnaast ben ik mede-eigenaar waardoor je ook veel kan mee bepalen. Met mijn ondernemers mentaliteit is het lastig om voor een ander te werken.
Oger mogen wij u begroeten?
https://www.oger.nl/
service@oger.nl
+31 85 30 34 636
P.C. Hooftstraat 75-81
1071 BP
De Relatiemarketeers laten je horen. 
www.derelatiemarketeers.nl
hans@derelatiemarketeers.nl
020- 261 94 05
Ziederij 1
1185 ZD
Amstelveen

Andere blogs en artikelen:

Altijd een goed idee voor:
.
Scroll naar top