fbpx

Schilderijen verkopen

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Schilderijen verkopen in mijn vrije tijd? Sterker, ik verkocht 16 schilderijen in 24 uur

En ik kreeg 6 commissies door social media advertenties, hoe kan jij dit ook doen? En dan bedoel ik niet schilderijen verkopen. Maar veel impact maken online!

Misschien weet je nog niet dat ik ook kunst maak, maar sinds 2015 maak ik schilderijen en gebruik ik natuurlijk mijn marketing om de schilderijen te verkopen.

In het begin raakte ik de schilderijen niet aan de straatstenen kwijt (misschien ook omdat ze niet zo goed waren hoor 😉 Maar inmiddels verkoop ik bijna elk stuk dat ik maak. De aanhouder wint.

schilderijen verkopen.

‘Wat heb ik daar mee te maken?’

Vraag je je misschien af. 

Ik geloof in veel ACTIE. Actie staat aan de basis van iedere succesvolle onderneming. 

En net als met De Relatiemarketeers geef ik veel gas met mijn kunst. Niet alleen vanwege het extra zakcentje maar ook omdat ik met mijn creativiteit oprecht mensen blij maak en allerlei leuke figuren ontmoet (die soms ook klant worden bij De Relatiemarketeers).

Hoe verkoop je schilderijen?

Ieder schilderij dat ik maak zet ik natuurlijk op mijn social media. 

Maar ‘gewoon’ bereik is niet interessant genoeg. Ik adverteer altijd met de posts. 

Voor de schilderijen zoek ik naar gelijkgestemden. 

Oftewel mensen die mijn kunst leuk vinden zullen ook vrienden hebben die mijn kunst leuk vinden. Dat klinkt simpel, toch duurde het een tijdje voordat ik dat door had.)

Dat geldt dus ook voor jou, als je Facebook volgers hebt, is de bericht promoten optie: ‘mijn pagna vind-ik-leuks en hun vrienden’ een geweldige manier om te adverteren. 

Dat bewijs kreeg ik dit weekend.

Schilderijen verkopen

Van de 18 schilderijen die ik te koop aanbood in een ‘zomer-kunst-opruim-actie’ verkocht ik er al 16 en kreeg ik nog eens 5 commissie opdrachten en kwamen er 50 volgers bij. 

Koekoek. 

Ik had nog nooit zoveel advertenties aangezet tegelijk, maar Facebook beloonde me in ieder geval. Het bereik was veel groter dan normaal en ook de interactie is immens. 

‘En Instagram dan?’

Het nadeel van Instagram is dat wanneer iemand reageert, zijn of haar volgers dat niet ziet. Terwijl als ik ergens op reageer op Facebook, zien mijn vrienden het! (alle vier mijn vrienden 😉 )

Maar niemand zit toch meer op Facebook?

Ik denk dat Facebook minder vluchtig is, ik heb het idee dat het wat serieuzer genomen wordt. 

De Relatiemarketeers

Wij maken advertenties voor meerdere bedrijven in verschillende branches, en de interactiviteit is vaak erg hoog op Facebook. 

Dus laat je eigen vooroordelen en de meningen van anderen je niet in de weg zitten. 

Mijn visie is dat mensen wellicht minder vaak op Facebook zitten maar wel degelijk vaak kijken wat er speelt. En dan moet je ze grijpen!

Hoe kan je gebruik maken van deze kennis? 

Mensen zitten graag op social media. Het groeit alleen maar. Dus als jij interessante, leuke, grappige, mooie, betrokken content deelt gaat jouw naamsbekendheid als een speer omhoog.

Wil je meer omzet? Heb je meer bereik nodig. 

Maak spannende content, adverteer daarmee en mis deze kansen niet. 

Hoe vaker men jou ziet, hoe groter de familiariteit en naamsbekendheid wordt en als de familiairiteit toeneemt, groeit het vertrouwen. Als je vertrouwd raakt krijg je meer nieuwe klanten. 

Geen creativitijd?

Wij maken creatieve posts en runnen de advertenties, je kunt hier een aantal voorbeelden bekijken. 

Ik bedenk ze meestal, Desmond werkt ze uit met onze designers, Ryan zet de advertenties aan en Selin analyseert en verstuurt de rapportages. Mooi cirkeltje!

De kosten voor het bedenken van creatieve advertenties, tekst, design en het runnen van de advertenties zijn € 75 per stuk. Mijn advies is elke week een nieuwe advertentie en minstens €25 advertentiebudget.  

Succes!

Vriendelijke groet,

Hans Breuker, namens Team De Relatiemarketeers.

Check hier meer kunst: www.hansbreuker.nl

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top