fbpx

Social media uitbesteden

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Social media uitbesteden? Experts zeggen dat het niet werkt.

Maar zoals wel vaker met experts, die willen alles moeilijker maken dan het is en zodoende geld aan je verdienen.

Ik wil ook geld verdienen, maar dan door je creatieve concepten te leveren en je social media te beheren, maar niet door zaken moeilijker te laten lijken dan ze zijn.

Social media uitbesteden bij De Relatiemarketeers zorgt voor maximale exposure. Omdat wij voornamelijk voor ZZP-ers en kleinbedrijf werken is een lokale strategie vaak het startpunt.

We zitten nu in de corona crisis maar deze tip is altijd een laagdrempelige, slimme en vooral SNELLE manier om toch je doelgroep te bereiken.

Laat je niet vertellen dat Facebook dood is.

Natuurlijk zijn er verschillen per doelgroep.

De jeugd zit er anno 2020 minder op , maar de oudere doelgroep juist meer.

Veel bedrijven hebben een behoorlijke volgers basis. 1.000 of meer pagina vind ik leuks is niet ongewoon.

Maar het organische bereik is gedaald. Vroeger kon je met een post daadwerkelijk die 1.000 volgers bereiken.

Maar aan alle makkelijke dingen komt een eind. Facebook zet meer in op ‘natuurlijke’ content, persoonlijk dus. Als je die 1.000 mensen wilt bereiken moet je je berichten promoten.

Omdat we ‘gratis’ gewend zijn vinden we dat moeilijk, maar het bedrag dat het kost om die 1.000 mensen te bereiken is zo heerlijk laag dat je gek bent als je het niet doet.

Een shortcut om je doelgroep te laten groeien is om je bericht te promoten met als doelgroep: MENSEN DIE JE PAGINA LEUK EN HUN VRIENDEN.

Super easy.

Denk ook aan de voordelen. De mensen die jouw pagina leuk vinden zullen zeer waarschijnlijk vrienden hebben met dezelfde interesses.

We zijn immers het product van de vijf mensen met wie we het meeste omgaan.

En als jij en ik ervoor zorgen dat díe mensen de pagina leuk gaan vinden kunnen we weer hun vriendengroep gaan benaderen. Enzovoorts.

Zo creëer je een olievlek.

Social media uitbesteden bij De Relatiemarketeers

Het adverteren op social media, in het bijzonder Facebook, is zoals gezegd niet erg ingewikkeld. Besteed een dag met kijken naar YouTube tutorials en dan ben je helemaal up to date.

De redenen waarom je je social media beter kunt uitbesteden zijn

  • Je wilt creatieve content
  • Het gaat om ‘engagement’, interactieve posts bedenken
  • Het gaat om leuke, inspirerende berichten
  • Het draait om consistentie, elke dag of elke week een bericht
  • Je wilt profiteren van onze kennis die wij opdoen door voor veel verschillende partijen te werken
  • Foto’s moeten vaak bewerkt worden en in één huisstijl worden gegoten
  • Ieder bericht moet gesponsord worden, oftewel aan ieder bericht moet een advertentiebudget worden gekoppeld. Vaak is een bedrag als €25 per bericht al voldoende

De kansen van social media

  • Voor een laag bedrag creëer je een grote naamsbekendheid, zeker lokaal
  • Je kan veel beter interactie aangaan met je doelgroep dan elders adverteren
  • Weet wie je doelgroep is en kan daar een relatie mee aangaan
  • Je houdt een vinger aan de pols en weet snel of iets werkt of niet
  • Voor de prijs van 1 advertentie in een tijdschrift kan je elke week iets leuks op social media en het laten zien aan duzienden mensen

Waarom De Relatiemarketeers

Iedereen kan jouw social media beheren. Maar echte creativiteit is schaars. Onze filosofie is dat je marketing persoonlijk en entertaining moet zijn.

Dat houdt in dat wij jouw verhaal vertellen en gebruik maken van alle mogelijkheden die social media te bieden heeft zoals, polls, evenementen, berichten, videos, de hele rattaplan.

Adverteren

Ons advies is om iedere post ook te adverteren. Welke post het ook is. Of dat nu als bovenstaand advies is, bijvoorbeeld alleen adverteren naar de mensen die je pagina leuk vinden en hun vrienden, of een speciale doelgroep zoals moeders met kinderen in de leeftijd van 0-1. Als je niet adverteert is dat zonde van de content die we maken.

Een ander goed voorbeeld van Facebook zichtbaarheid zijn ‘lokale advertenties’. Voor een gemiddeld € 1 á € 2 heb je 1.000 views. Zaak is met die advertenties veel en vaak te wijzigen van afbeelding en tekst om echt op te vallen.

Extra slim

We houden de advertenties natuurlijk in de gaten. Vooraf kan je niet goed voorspellen waar mensen op reageren. Mocht een post viraal gaan of extreem goede resultaten boeken dan kunnen we snel opschalen voor maximaal resultaat.

Hoe besteed je je social media uit aan ons

Een voorbeeld is het weekpakket: elke week bedenken we een leuke post en zetten daar advertentiebudget achter. Dat regelen we van A tot Post tot Advertentie voor € 400 per maand. Wel zo overzichtelijk.

Dus als je geen inspiratie of tijd hebt voor leuke content… Een telefoontje is altijd gratis en uiteraard vrijblijvend: 020 261 94 05

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top