fbpx

Op sociale media adverteren?

De vier p’s zijn de basis van je marketing. Aangezien wij voor ZZP-ers en kleinbedrijf werken is vaak de basis al uitdagend genoeg. 

  1. Product
  2. Prijs
  3. Plaats
  4. Promotie

Bij marketing wordt vaak alleen gedacht aan promotie. Maar toch bemoei ik me ook graag met het product in combinatie met promotie. Zoals op sociale media te adverteren

Hoe dan?

Door, ‘Reversedproducting’ © toe te passen. Je past je aanbod aan op de promotiemogelijkheden. Mmmmmhhhhh, interessant he?

Sociale media adverteren

Voorbij alle content hype en SEO is mijn filosofie dat je als bedrijf altijd moet adverteren voor optimale zichtbaarheid. 

Momenteel is Facebook het leidende advertentieplatform voor smartphone social media. Facebook, Instagram en Whatsapp hebben 15 miljoen gebruikers in Nederland.

Je adverteert via Facebook dus hun advertenteplatform is leidend.


Targetting

De mogelijkheden zijn gigantisch maar zeker niet eindeloos. Ik maak zelf ook kunst. En die schilderijen wil ik verkopen. Logisch. Maar mijn doelgroep is best breed. Natuurlijk zijn er gemene delers, voornamelijk mannen, van 18 tot 50. Maar ontzettend divers. 

Dus ik ging kijken naar de mogelijkheden. Je kunt mensen die een Pagina leuk vinden, of ergens zeer geïnteresseerd in zijn targetten. Maar te niche is ook niet mogelijk want Facebook houd een drempel aan, een te kleine selectie wordt tegengehouden. 

Ajax

Ik kwam Ajax tegen in mijn speurtocht naar doelgroepen. Ik ben sowieso al fan en het valt goed in mijn doelgroep. Zo maakte ik wat Ajax schilderijen die ik goed kon targetten. En ik verkocht de doeken.

Product

Zo kun je dus bepaalde onderdelen van je dienstverlening uitvergroten waar een specifieke marketing beschikbaar voor is. 

Andere ideeën

  • Zo kun je dus als professional organizer mensen targetten die net verhuisd zijn.
  • Evenement organisator mensen targetten die verloofd zijn.
  • Als marketeer mensen targetten die een bedrijfspagina hebben.
  • Of als HEMA mensen targetten die net kinderen hebben gekregen. Maar er zitten ook meer dan genoeg bedrijfseigenaren op Facebook, misschien minder vaak 🙂 Maar ze zitten er zeker!

Er komt creativiteit bij kijken, hoe kun je je dient en je product zo in de markt zetten dat je er een goede doelgroep voor hebt. 

Personeel werven

Hetzelfde geldt natuurlijk voor personeel. Wil je nu al zaaien voor oe een jaar? Of technische studenten verleiden tot een bijbaan of stage? Dan moet je zijn waar de aandacht is. 

Een vacaturebank is ‘zoekgedreven’, je wilt een behoefte creëren en dat doe je door adverteren. 

Zelf heb ik daar goede ervaringen mee, voor een paar euro vond ik mijn collega Selin via Instagram adds.

Neem contact met ons op voor meer informatie. 

Zie hieronder een bijna complete infographic van Wordstream:

OOk de laatste trends en cijfers van Facebook zelf.

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top