fbpx

Waarom alle makelaardijen mediabedrijven worden

Wij bedachten Inzake, een online magazine waarin we lokale ondernemers interviewen en het verhaal achter de ondernemer vertellen. Hieruit ontstaan ontzettend leuke verhalen. Nu vraag jij je af, waarom zou ik ook een eigen online magazine moeten hebben?

Gary Veynerchuck, dé marketing guru, zegt het volgende:

 “Businesses should consider themselves as a media company. You should become the mayor of your city.”

Gary is één van de meest inspirerende marketingfiguren sinds Ogily. Hij geeft praktische tips aan bedrijven waarbij hij met name excelleert in ‘aandacht’. Dat is het belangrijkste in de marketing voor makelaars, net als dat locatie het belangrijkste is in vastgoed. Je moet zorgen dat je de aandacht trekt. 

Hoe doe je dat? Met goede content. Een goed voorbeeld van een contentstrategie is het starten van je eigen online ‘magazine’ of zoals wij ze noemen, profielblogs.

Deze contentstrategie heeft een aantal voordelen:

  1. Je plaats jezelf boven je concurrenten
  2. Jij creëert meer naamsbekendheid
  3. Je hebt een constante stroom aan content, want er zijn genoeg personen in jouw omgeving om te interviewen
  4. Jij trekt nieuwe klanten aan
  5. Je hebt een gigantisch bereik, omdat de geïnterviewde ook vaak het interview op zijn of haar eigen sociale kanalen deelt
  6. Jij wordt beter vindbaar (SEO technisch), omdat een interview voor eeuwig op je website staat
  7. Je deelt kennis over lokale zaken, wat echt interessant is voor mensen die in jouw gemeente een huis willen kopen of verkopen

Het is een unieke en kwalitatieve manier om content te maken. Je kunt het zien als een vorm van infotainment. Je deelt zowel relevante informatie als leuke content om te lezen.

Praktisch voorbeeld: Als makelaar ‘burgemeester’ van je eigen stad worden

Als makelaar wil je altijd top of mind bij je doelgroep zijn. Je belangrijkste doelgroep zijn (potentiële) bewoners van jouw gemeente. Degene die hun huis willen verkopen of een huis willen kopen, moeten aan jou denken.

Je maakt dus relevante en interessante content voor jouw doelgroep. Denk hierbij aan een interview met een schooldirecteur, lokale ondernemers, bekende inwoners, gemeente raadsleden, werknemers, culturele instellingen, etc.

Ebook Bomvol portfolio voor makelaars

Interesse in meer makelaar marketing tips? Zie ons E-book: een bomvol portfolio voor makelaars: online marktdominantie.

Jouw online magazine uitbesteden

Je online magazine biedt dus veel voordelen en is een goed voorbeeld van een uitgekiende contentstrategie. Vind je dit lastig om zelf te realiseren? Je kunt het ook uitbesteden. Wij kunnen je helpen bij het opzetten en daadwerkelijk invullen van het hele online magazine. We zoeken samen welke personen/bedrijven geïnterviewd zullen worden. Vervolgens benaderen wij de te interviewen personen, doen we het interview, schrijven we het artikel, uploaden we het artikel online en helpen we met de PR ervan. 

Per profielblog:

Interview: € 175

Research, redactie en benaderen gasten: € 50

Uploaden op website: € 35 (optioneel)

Dat betekent per gepubliceerd artikel: € 260

Starten met jouw eigen bedrijfsmagazine? 

Bel 020 – 261 94 05 

Of mail naar: info@derelatiemarketeers.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *