fbpx

Wat is contentmarketing?

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het bieden van relevante, interessante content voor jouw doelgroep. Met als doel een betere band met je doelgroep te creëren.

Visie op contentmarketing

Blogs te over. Iedere boerenl*l kan een blogje (laten) schrijven. Dat hebben we met z’n allen massaal gedaan. Het is niet meer genoeg! De saaie blogs waarin we rekening houden met de algoritmes van Google zijn niet te lezen en vaak voegt het weinig toe aan merkbeleving en branding.

Immers, je leest een blog en denkt: ok, mooi dat weet ik nu. En ik ga weer verder. Er staat hoogstens een call 2 action in. Maar het is plat.

Relatiemarketing en contentmarketing

Als je een band wilt scheppen met je klant en prospect wil je op een entertainende manier informatie (content) bieden waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is. Immers, een loyale klant levert 200 tot 300% procent meer omzet op. En een nieuwe klant binnenhalen kost 7 keer meer dan een bestaande klant behouden.

Contentmarketing is een slimme manier om in beeld te blijven bij je doelgroep.

Wat valt er onder contentmarketing

Dat is eigenlijk alles: foto’s, video’s, podcast, films. Alles is eigenlijk content. We denken nog steeds dat contentmarketing ons verhaal de kelen induwen van doelgroep. Maar dat is niet meer zo.

Een laagdrempelige manier is interessante stukken te schrijven over zaken die te maken hebben met jouw product of dienst.

Wij schrijven voor Magimix bijvoorbeeld een online kookmagazine. We interviewen topchefs van de beste restaurants in Nederland en publiceren dat met een kijk op keukenapparatuur op de website en delen dat op social media en via de nieuwsbrief.

Een leuke manier om als merk relevante content te creëren voor de doelgroep.

Hoe pakken wij onze contentmarketing aan?

Een ander voorbeeld van hoe wij onze online contentmarketing aanpakken is ons online buisnessmagazine; Inzake. Wij vragen aan ondernemers hoe zij hun marketing doen, hoe ze hun bedrijf zijn begonnen dus kort samengevat het verhaal over de mens achter de ondernemer.

Dat je een serieus bedrijf hebt betekent niet dat je communicatie saai moet zijn!

Dit is een voorbeeld van content marketing. Ook hebben we meerdere keren interessante mensen op kantoor uitgenodigd in onze podcast en hen geïnterviewd hoe ze startte. Onze doelgroep is namelijk zzp-ers en kleine bedrijven. We willen hen zo goed mogelijk informeren over ondernemen.

wat is contentmarketing

Op deze manier komen wij in contact met interessante mensen maar kunnen mensen ook in contact komen met ons.

Maar content kan ook humor zijn of alles rondom voetbal. Het Instagram account 433 van Demy de Zeeuw, ex voetballer en mode ondernemer van het merk BALR heeft miljoenen volgers en dus ook de aandacht voor zijn merk(en).

Waar vind je contentmarketing?

Overal. Bedenk waar jouw doelgroep zich bevindt. Is dat Facebook, Instagram, Podcast, YouTube, Linkedin of stuur je een magazine? Of doe je het allemaal?

Alles mag en alles kan. In mijn filosofie moet je wel entertainend zijn.

Contentmarketing leidt tot sales

  1. To know, mensen moeten je kennen.
  2. To like, mensen moeten je aardig vinden.
  3. Trust, mensen moeten vertrouwen hebben in jou en je product.
  4. To Loyaliseren, onze eigen input, je wilt loyale klanten creëren.

Wil je een keer sparren over je contentmarketing?

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top