fbpx

Wat je mist als je niet focust op lokale SEO

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen

Voor ieder bedrijf is het tegenwoordig noodzakelijk om online goed vindbaar te zijn. (2020 redactie vooral in deze corona crisis zullen mensen je sneller online dan offline opzoeken.) 

Iets wat beslist iedereen moet gebruiken om beter vindbaar te worden, is lokale SEO (Local Search Engine Optimization). Daardoor ben je lokaal beter vindbaar. 

Als ik zelf zoek naar leveranciers vind ik het vaak prettig om dat lokaal te ‘sourcen’. Want, lekker dichtbij, betrouwbaar gevoel en gemakkelijk.

Wat betekent lokale SEO precies en hoe zet je dat in ‘Relatiemarketeers stijl’?

Wat is lokale SEO?

Lokale SEO is erop gericht om lokaal hoger te ranken in Google en dus beter vindbaar te worden voor jouw lokale publiek of doelgroep. Klinkt logisch natuurlijk…

Maar het is toch echt een onderschat onderdeel van veel online marketing.

Je wilt bovenaan staan in Google zodat mensen jou als eerste vinden, óók op het kaartje dat Google toont na een zoekopdracht.

Fysiek en online

Heb je een fysiek kantoor, een winkel of restaurant? Dan is het makkelijk om een lokale landing page te maken waardoor mensen jou kunnen vinden met een store locator. Dit helpt niet alleen de bezoeker, maar ook Google bij het begrijpen van jouw website.

Heb je geen fysieke locatie? Dan is content de oplossing. Je zult veel content moet creëren over het gebied waarin jij gevonden wil worden. Geef je bijvoorbeeld online advies of heb je een webshop? Dan zul jij aan de hand van ‘lokale’ content mensen naar jouw website moeten trekken.

Niet alleen zoekmachines

Lokale SEO heeft niet alleen maar te maken met online zoekmachines. Als je jouw social media kanalen en website offline op bijvoorbeeld een brochure of menukaart deelt en daardoor mensen online naar je toe trekt, dan is dat ook zichtbaar voor Google. 

Lokale SEO is dus alles wat je doet om hoger te ranken in online zoekmachines waardoor je bij jouw lokale doelgroep terechtkomt.

Naast een store locator, content en offline verwijzingen naar jouw social media kanalen en website, zijn er meer mogelijkheden om hoger in Google te ranken. Denk hierbij aan online reviews, social media of backlinks.

Unieke content

Iedere boerenl*l kan teksten schrijven over een onderwerp en dat op zijn website plaatsen en zodoende hoger ranken in Google. 

Maar dat is niet meer genoeg. Als je lokaal wilt scoren moet je denken over unieke content die aansluit. 

Wij noemen dat profielblogs; artikelen en interviews over interessante lokale mensen, ondernemingen en instellingen. Daar zitten een aantal voordelen aan

Visie op lokaal

Mijn filosofie is dat je moet beginnen met je POWER BASE, mensen kennen je waarschijnlijk al een beetje in jouw woonplaats, zorg dat je nog bekender wordt. Op die manier kun je die olievlek uitbreiden. 

In zijn boek “The Succes Principles”, vertelt Jack Canfield (o.a. auteur van de mega bestseller Chicken Soup for the Soul) over een startende chiropractor. De lokale branchevereniging raadde hem af een nieuwe praktijk te starten want er waren er al genoeg.

De chiropractor klopte op meer dan 5.000 deuren om te vertellen dat hij nieuw was en binnenkort zou openen. Hij maakte een praatje en vroeg of ze pijntjes hadden.

Lang niet alle 5.000 mensen kwamen natuurlijk, maar wel meer dan 200 klanten bij de opening van zijn nieuwe praktijk. 

Er is genoeg voor iedereen, en lokale marketing biedt veel voordelen. 

Enthousiast geworden?

Ben je al gaan geloven in lokale SEO of wil je er toch meer over weten? Wij kunnen al je vragen beantwoorden of de lokale SEO voor je uitvoeren waardoor je hoger in Google terechtkomt en beter vindbaar bent voor jouw lokale doelgroep. 

Neem contact met ons op via onderstaande gegevens:

Bel 020 – 261 94 05 Of mail naar: info@derelatiemarketeers.nl

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen
Share on whatsapp
Delen
Scroll naar top